جنگ پنهانی که مدت‌هاست آغاز شده

جام جم آنلاین: این روزها فعالیت شورای اطلاعات ملی آمریکا درباره ایران افزایش یافته است. این شورا که در سال ۱۹۷۹ تشکیل شده، یک بخش مرکزی در میان ۱۶ سازمان اطلاعاتی آمریکا محسوب می‌شود که استراتژی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت این کشور را تعیین می‌کند و از مهم‌ترین وظایف آن پیش‌بینی چالش‌های پیش روی آمریکا در سطوح داخلی و بین‌المللی است.

 یکی از موضوعاتی که شورای اطلاعات ملی آمریکا در مورد آن تحقیق می‌کند، موضوع برنامه هسته‌ای ایران است.

این شورا اخیرا برای نخستین بار یک افسر اطلاعاتی را به عنوان مسوول امور ایران تعیین کرده است که «جیلیان برنز» نام دارد و کارشناس امور ایران بوده و از مدیران خدمات خارجی وزارت امور خارجه آمریکا محسوب می‌شود.

براساس بیانیه شورای اطلاعات ملی آمریکا، وظیفه وی نظارت و هماهنگی بر گزارش‌ها و ارزیابی‌های تحلیلی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا از جمله تحلیل‌های استراتژیک درباره ایران تعیین شده است.

وی همچنین موظف است تا تحلیل‌های لازم و حساس درباره ایران را که مورد نیاز تصمیم‌گیران ارشد دولت ایالات متحده آمریکا و مقام‌های نظامی این کشور است، فراهم کرده و به ارائه هشدارهای لازم به تصمیم‌گیران درخصوص خطرات احتمالی پیش‌رو در ارتباط با ایران بپردازد.

انتخاب این شخص نشان می‌دهد جنگ اطلاعاتی میان ایران و آمریکا، دامنه وسیع‌تری یافته است و آمریکا در تلاش است که برنامه‌ریزی خود را برای ارتقای عملیات‌ جاسوسی درباره ایران ارتقا بخشد. چنین رویکردی نشان می‌دهد آمریکا مدت‌هاست در جنگی پنهان با ایران به سر می‌برد.

در این جنگ، یکی از عواملی که به عنوان مانع آمریکا برای حمله به ایران مطرح می‌شود، عدم شناخت این کشور از توان ایران است. اگرچه به گمان تحلیلگران آمریکایی، این کشور از لحاظ تجهیزات نظامی دست برتر را دارد، اما از توان حریف در مواجهه با خود بی‌خبر است.

از این رو مقامات آمریکایی برای مواجهه با این اضطراب خود جنگ پنهانی را با ایران آغاز کرده‌اند که هر روز یکی از نشانه‌های آن آشکار می‌شود.

کتایون مافی – گروه سیاسی


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.