جهش ناگهانی قیمت طلا

پس از برگزاری نشست دوروزه کمیته بانک مرکزی امریکا و اعلام رشد اقتصادی کمتر از انتظار این کشور، کارشناسان به توانایی دولت آمریکا در بهبود شرایط بازار کار مشکوک شده اند. در این راستا بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد که قصد اجرای دور سوم سیاست های تسهیل کمی (QE3) را دارد که باعث جهش قیمت طلا شد.

پس از برگزاری نشست دوروزه کمیته بانک مرکزی امریکا و اعلام رشد اقتصادی کمتر از انتظار این کشور، کارشناسان به توانایی دولت آمریکا در بهبود شرایط بازار کار مشکوک شده اند. در این راستا بانک فدرال رزرو اعلام کرد که قصد خرید اوراق قرضه به منظور کاهش نرخ بهره بلند مدت و افزایش نرخ رشد را دارد و همچنین قصد دارد که از این طریق نرخ بهره کوتاه مدت را تا نیمه سال ۲۰۲۴ نزدیک صفر نگهدارد و اولین اقدام برای افزایش نرخ بهره در انتهای سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

بلافاصله بعد از اعلام بانک فدرال رزرو برای اجرای دور سوم سیاست تسهیل کمی (QE3)، بازار طلا یک جهش ناگهانی را تجربه کرد اگر چه ۱۵ دقیقه قبل از آن قیمت طلا با کاهش اندکی روبرو شد. امروز کمیته بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد که هم اکنون ۴۰ میلیارد دلار به سیستم مالی آمریکا تزریق می کند و بنابراین اجرای دور سوم این سیاست کاهش ارزش دلار به کمترین سطح آن در چهار ماه گذشته را در پی دارد. از سوی دیگر قیمت طلا در بازارهای آتی برای تحویل در دسامبر از سطح هر اونس ۱۷۵۶٫۳۰ دلار بالاتر رفت و با ۱۲ دلار افزایش قیمت روبرو شد.

در زیر نمودار افزایش قیمت طلا را بعد از اعلام اجرای سیاست انبساطی توسط بانک فدرال رزرو مشاهده می کنید.

Live 24 hour Gold Chart

همانطور که در شکل بالا مشاهده می‌شود با رشد طلا، نشانه هایی از انتظار بازار برای افت قیمتی ارزش دلار مشاهده می شود.باید منتظر شد تا تاثیر متقابل و یا همچهت این تاثیر را مشاهده نمود.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.