حاجی بابایی خبر داد: آغاز ثبت نام ششم ابتدایی در مدارس

دوشنبه ۸ خرداد – ۱۱:۲۰:۱۲ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-وزیر آموزش و پرورش از اجرایی شدن نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ خبر داد و گفت:در هیچ مدرسه ای ثبت نام در پایه اول راهنمایی انجام نمی شود.
به گزارش آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،`حمیدرضا حاجی بابایی` افزود:تمامی مدارس برای ششم ابتدایی شروع به ثبت نام کرده اند و والدین با مراجعه به مدارس از جزئیات این طرح مطلع می شوند .
وی در خصوص اقدامات این وزارتخانه برای اجرایی شدن نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ گفت: اقدامات مربوط به این طرح از ۲۲ آذر ماه ۹۰ اجرایی شده است به طور مثال برای افرادی که پایه پنجم ابتدایی هستند و قرار است وارد دوره راهنمایی شوند و تمایل به شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان را دارند بدلیل اینکه دوره ابتدایی به شش سال افزایش پیدا کرده است، آزمون تیزهوشان برای دانش آموزان پایه دوم و سوم راهنمایی و اول متوسطه برگزار می شود.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد:کتاب ششم ابتدایی نیز برای چاپ آماده شده است و در خرداد ماه نیز دوره های آموزشی ویژه ۴۸۰۰ معلم در سراسر کشور برگزار می شود.
حاجی بابایی در خصوص جزئیات این طرح و اطلاع رسانی به والدین درباره ثبت نام دانش آموزان نیز گفت: در هیچ مدرسه ای ثبت نام در پایه اول راهنمایی انجام نمی شود و همه مدارس برای ششم ابتدایی شروع به ثبت نام کرده اند و والدین با مراجعه به مدارس از جزئیات این طرح مطلع می شوند.
وی درخصوص استخدام سه هزار نیروی تربیت معلم در آموزش و پرورش اظهار داشت:مراحل اجرایی استخدام این تعداد در حال انجام است و افراد واجد شرایط پس از انجام مراحل قانونی جذب می شوند.
وزیر آموزش و پرورش گفت:مشکلی در این خصوص نداریم، برای افرادی که خدمت سربازی را گذرانده اند در حال تکمیل پرونده ها هستیم و افرادی که سربازی نرفته اند طبق قانون نامه ای را به فرماندهی نیروی های مسلح فرستاده ایم تا اعلام نظرکنند؛ کارها در حال انجام است و حکم استخدام این افراد پس از تایید فرماندهی نیروهای مسلح اول مهر سال جاری تنظیم می شود.
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۲۸۱۱۲۰۱۲۵۰۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.