حال تئاتر شهر تبریز خوب است/ استقبال تماشاگران در هوای سرد تبریز از تئاتر

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

تئاتر شهر استان‌ها/۲

مدیر تئاتر شهر تبریز گفت: در حال حاضر تماشاگران در زیر برف و با دمای ۱۵درجه به تئاتر شهر می‌آیند ضمن اینکه بچه‌های تئاتر تبریز خستگی ناپذیرند و تحت هر شرایطی کار می‌کنند.

رامین راستی مدیر تئاتر شهر تبریز به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: در تاریخ ۵/۵/۹۲تئاتر شهر تبریز افتتاح شد و خوشبختانه تا به امروز هر هفته اجرای عمومی داشتیم و حتی ۲ جشنواره هم برگزار کردیم یکی جشنواره استانی و دیگری جشنواره تئاتر مقاومت که با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری برگزار شد. این اتفاق با سال پیش در همین زمان قابل مقایسه نیست چرا که در سال‌های قبل از مهر و آبان به بعد دیگر کاری به روی صحنه نمی‌رفت و تئاتر عملا تعطیل بود ؛ حتی خود بچه‌های تئاتری هم سری به آن نمی‌زدند. پس از افتتاح تئاتر شهر گروه‌ها برای اجرا استقبال کردند و تا کنون ۵۰ متن به دست ما رسیده ، حدود ۹ نمایش اجرا شده است و هفته آینده دو نمایش تازه در تئاتر شهر تبریز به روی صحنه می‌رود. خوشبختانه هر روز سالن‌ها مملو از تماشاگر است و تا ۲۰ اسفند سالن‌ها رزرو شده‌اند.

او دربارهٔ ویژگی‌های تئاتر شهر تبریز گفت: این مجموعه سه سالن حرفه‍‌‌‌ ای دارد. سالن اصلی به نام “تربیت” با ظرفیت ۲۵۰نفر، سالن استاد “پایاب ” با ظرفیت ۴۰نفر و یک بلک باکس با ظرفیت ۸۰نفر. قیمت بلیط‌ها هم متفاوت است به طور مثال سالن کوچک ۵۰۰۰تومان، سالن بزرگ ۱۵۰۰۰هزار و دیگری بسته به نوع کار و نظر کارگردان بین ۸تا ۱۰هزار تومان می باشند.

مدیر تئاتر شهر تبریز ضمن ابراز خرسندی از اجراهای عمومی به نقش مطبوعات در این موفقیت اشاره کرد و توضیح داد یکی از دلایل این که مردم تئاتر شهر می‌شناسند تعامل خوب مجموعه با مطبوعات است در حال حاضر تماشاگران در زیر برف و با دمای ۱۵درجه به تئاتر شهر می‌آیند ضمن اینکه بچه‌های تئاتر تبریز خستگی ناپذیرند و تحت هر شرایطی کار می‌کنند. البته مشکلات مالی هم داریم طبق قرارداد با مرکز ۱۰۰میلیون تومان طی چهار قسط ۲۵میلیونی باید به تئاتر شهر پرداخت شود قسط اول را دریافت کردیم و هنوز قسط دوم پرداخت نشده با این حال ما برای اینکه تداوم اجراهای عمومی قطع نشود با گروه ها قرارداد بستیم.

راستی دربارهٔ وضعیت گروه های شهرستان های تبریز و همچنین اجرای آثار کودک و نوجوان گفت: از شهرستان های اطراف مثل مراغه و بناب دعوت به اجرا کردیم و نمایشی هم از شهرستان مراغه در تئاتر شهر تبریز اجرا شد و ما برای حمایت از این گروه ها هزینه سالن را با آنها حساب نمی‌کنیم. به سبب هزینه های بالا هنوز موفق نشدیم گروهی را از تهران برای اجرا دعوت کنیم ضمن این که علیرضا کوشک جلالی از کارگردان های به نام کشور چندی پیش با حضور بازیگران تبریز نمایشی را به زبان روسی و آذری به روی صحنه برد که بسیار مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت و من امیدوارم این اتفاق دوباره در تئاتر ما بیافتد. دربارهٔ اجرای تئاتر کودک و نوجوان، اساسا یکی از سالن های ما با اثری برای کودکان افتتاح شد و هم اکنون هم اجرا دارد.

هم‌اکنون نمایش “همه پسران من” به کارگردانی امیر حجازی در سالن اصلی تئاتر شهر تبریز به روی صحنه رفته است.

انتهای پیام/ الف/۵۳


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.