حجم بالای جعل اینترنتی نام خلیج فارس

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره فرهنگی و هنری خلیج‌‎فارس با تشریح برنامه های این جشنواره از جعل گسترده نام خلیج فارس توسط دشمنان نظام و انقلاب در فضای سایبر خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، همایون امیرزاده معاون مدیرکل امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس در جزیره ابوموسی گفت: شناساندن خلیج فارس به عنوان مهد تمدن بشریت و جایگاهی برای نهادینه کردن صلح و دوستی در منطقه، معرفی جاذبه‌های گردشگری خلیج‌فارس و نشان دادن چهره واقعی متجاوزان به حریم خلیج‌فارس از جمله اهداف برگزاری این جشنواره فرهنگی و هنری است.
عضو شورای سیاستگذاری جشنواره فرهنگی و هنری خلیج‌فارس افزود: اجرای موفقیت آمیز اولین جشنواره در سال گذشته، زمینه را برای رشد و توسعه آن در سال جاری فراهم آورده و بر این اساس، ورود جدی به فضای مجازی با همکاری مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار دومین جشنواره قرار گرفته است.
وی با تاکید بر ضرورت صیانت از نام خلیج‌فارس در فضاهای مجازی، به جعل عنوان خلیح فارس به تعداد روزانه ۶ هزار بار در فضای سایبر از سوی برخی سلطه‌گران منطقه اشاره کرد و گفت: با توجه به مطالعه انجام شده در خصوص جعل نام خلیج‌فارس از سوی برخی سلطه‌‎گران منطقه، توجه به فضای سایبری برای تاکید هرچه بیشتر پایگاههای اینترنتی ایرانی برای جلوگیری از جعل نام خلیج‌فارس مدنظر قرار گرفته و بر این اساس یکی از پیشنهادات این است که انجمن دوستداران خلیج فارس در روز ملی خلیج فارس تشکیل شود.
امیرزاده خاطرنشان کرد: سال گذشته طیفی از پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری مرتبط با موضوع خلیج‌فارس مورد تقدیر واقع شدند و اولین سمپوزیوم “از پرسپولیس تا خلیج‌فارس” با حضور ۹ نقاش داخلی و ۹ نقاش بین‌‎المللی برگزار شد.
وی ابراز امیدواری کرد با همکاری مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوان زمینه را برای مشارکت هرچه بیشتر کاربران فضای مجازی در صیانت از نام خلیج فارس فراهم کرد.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.