حذف فرهنگ اصیل شیعه هدف اصلی دشمنان در تهاجم فرهنگی است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام تقوی شامگاه سه شنبه در سومین همایش بزرگداشت شیخ کلینی در روستای کلین از توابع حسن آباد شهرری، این محدث و عالم بزرگ جهان تشیع را یکی از سرمایه های مهم شیعه خواند و افزود: مسوولین و بخصوص حوزه های علمیه می بایست با برنامه ریزی در معرفی سرمایه های ملی در جای جای میهن اسلامی، به دنبال نشر تاریخ و فرهنگ ناب شیعه به نسل های آینده و مهمتر از همه حفظ این ارزش ها باشند.

وی با بیان این که سرمایه های گرانبهایی در تاریخ ایران اسلامی مشهود می باشد، افزود: مرحوم شیخ کلینی و شیخ صدوق جزو هویت ملی و مذهبی ما ایرانیان محسوب می شوند و باید برای همه نسل ها در کشور باقی بمانند.

حجت الاسلام تقوی افزود: شخصیت ها و دانشمندان بی شماری در تاریخ ملت ایران آمده و رفته اند و آثاری که این دسته افراد بر جای گذاشته اند، عدالت خواهی، شجاعت و ایثار آنان بوده که نه تنها موجب بالندگی ملت، بلکه برای دیگران نیز به عنوان الگو ثبت و ضبط شده است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، شیخ کلینی، شیخ انصاری، ملاصدرا، بوعلی سینا و دیگر دانشمندان و علمای سرشناس را مجموعه ای از افتخارات علمی و فقه شیعه در عالم اسلام خواند و افزود: تجلیل و ارزش نهادن یکایک این دانشمندان موجب سرافرازی نسل های کنونی و آینده کشور می باشد.

سخنران سومین بزرگداشت شیخ کلینی از مسوولین دانشگاهها و آموزش و پرورش کشور و بخصوص شهرستان ری خواست که در راستای حفظ این میراث گرانبها و ترویج آن در بین دانشجویان و دانش آموزان تلاش کنند.

در پایان این مراسم از شهردار و رییس شورای اسلامی حسن آباد و همچنین ‘امید قنبری’ اهدا کننده دو هزار متر مربع زمین در روستای کلین جهت احداث مجتمع فرهنگی شیخ کلینی، با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

شیخ کلینی در سال ۲۵۸ هجری قمری در روستای ‘کلین’ واقع در ۳۸ کیلومتری شهرری و ناحیه جنوب غربی جاده قم ـ تهران، نزدیک حسن‏ آباد کنونی چشم به دنیا گشود و به همین علت او را به لقب ‘رازی’، منسوب به ‘ری’ هم می ‏خوانند.

کتاب ‘اصول کافی’ ارزشمند ترین کتاب اسلامی و نفیس ترین کتاب شیعه توسط این محدث و عالم شیعه تالیف شده است و شامل ۱۶ هزار و ۱۹۹ حدیث است که طی سه قسمت ‘اصول’، ‘فروع’ و ‘روضه” تدوین شده است.

آرامگاه شیخ کلینی در ‘باب الکوفه’ در بغداد، در ناحیه شرقی رود دجله کنار پل قدیم بغداد زیارتگاه مسلمانان است.

۱۴۱۷/۶۹۹**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۱۲۹۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.