حضور مرسی در میدان التحریر

جام جم آنلاین: عضو دبیرخانه فرهنگ سازی حزب آزادی و عدالت مصر گفت: حضور امروز (جمعه) محمد مرسی رییس جمهور منتخب مصر، در میان مردم و تظاهرکنندگان در میدان التحریر به مثابه ادای سوگند در برابر ملت قبل از دادگاه قانون اساسی است.

شریف جابر در گفتگو با شبکه خبری العالم افزود: مرسی با این اقدام ثابت می کند، مشروعیت خود را از ملت گرفته است.

جابر ادامه داد: خودداری مرسی از ادای سوگند در برابر دادگاه قانون اساسی، کشور را در یک تنگنای قانونی قرار می داد لذا وی خواست قبل از دادگاه در برابر ملت سوگند یاد کند تا مشروعیتش را از ملت گرفته باشد.

وی تصریح کرد: مرسی رسما اعلام کرد، روز شنبه در برابر دادگاه قانون اساسی سوگند خواهد خورد تا بتواند اختیارات خود را بر اساس بیانیه مکمل قانون اساسی اجرا کند.

به گفته این شخصیت مصری، پیام مرسی از این اقدام آن بود که مشروعیتش را از مردم اخذ نموده لذا امروز در برابر ملت مصر در میدان التحریر سخنرانی خواهد کرد تا ثابت کند همه تلاشش را در دوران زمامداری، مصروف مردم خواهد کرد.
 
وی با اشاره به ادامه اعتراض به مفاد بیانیه مکمل قانون اساسی، اختیارات قانونی اعطا شده به شورای نظامی بر اساس آن و مداخله نظامیان در تدوین قانون اساسی، گفت: ادای سوگند در برابر دادگاه قانون اساسی هرگز به معنای تسلیم شدن نیست.
 
شریف یادآور شد: اعتراضات مردمی تا دستیابی مرسی به همه اختیاراتش به عنوان رییس جمهور ادامه خواهد یافت.

 


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.