مرسی:انتقام خون کشته شدگان را می گیرم / اعلام سیاست خارجی جدید مصر

خبرگزاری آریا-رئیس جمهوری منتخب مصر با تاکید بر اینکه انتقام خون شهداء را خواهد گرفت اعلام کرد که مصر در روابط خارجی خود به هیچ قدرتی وابسته نخواهد بود.
به گزارش آریا ، محمد مرسی در میدان التحریر قاهره در جمع صدها هزار نفر از مردم انقلابی مصر خطاب به آنها چنین گفت : با کمک شما برای تحقق همه اهداف انقلاب تلاش خواهم کرد و نخواهم گذاشت خون شهداء به هدر رود، قصاص خون شهداء دینی است در گردن من و درباره آن کوتاه نخواهم آمد، برای برقراری عدالت اجتماعی که سبب کرامت مصری ها شود تلاش خواهم کرد.
وی در ادامه گفت : با همه مردم در تماس خواهم بود، درهای خانه من به روی همه باز است، از همه مردم استقبال می کنم.
مرسی افزود : ای مردم انقلابی و آزاد ما باید انقلاب را با ایجاد دولتی قانونی کامل کنیم ، همه مردم مصر در همه شهرها و روستاها یک صدا هستند. برای تقویت اقتصاد مصر و رفع مشکلات همه مردم مصر تلاش خواهیم کرد، بین مخالفان و موافقان تفاوت قائل نخواهم شد،راه انقلاب را در دولت مدنی و قانونی جدید کامل خواهیم کرد، با کمک شما تلاش خواهم کرد تا مصر در روابط خارجی خود آزادانه تصمیم گیری کند و وابسته هیچ قدرتی نخواهد بود.

مرسی در پایان گفت : مصر در خاک خود و در تصمیم گیری و حرکت خود آزاد خواهد بود. ما با پیام صلح آمده ایم و به کسی تعدی نخواهیم کرد، اما قادر هستیم هر گونه تجاوزی را از هر طرفی که باشد دفع کنیم. با یکدیگر مفهوم جدیدی از روابط خارجی با همه قدرت های جهان خواهیم ساخت. ما دستان خود را به سوی همه دراز می کنیم. هشدار می دهیم که مباد احدی بخواهدکرامت مصر و بزرگی آن را نادیده گیرد یا در فکر صدمه زدن به کرامت مردم و رئیس جمهور آن باشد.
وی گفت : با هم بر مفهوم امنیت کامل خود در عمق خاک آفریقا، جهان عرب، جهان اسلام و دیگر کشورهای جهان تاکید می کنیم. درباره حقوق خود کوتاهی نخواهیم کرد. نخواهیم گذاشت حقوق هیچ یک از مصری ها در خارج پایمال شود. همیشه از ادامه انقلاب حمایت خواهم کرد. از آن حمایت خواهم کرد تا ادامه یابد تا در هر جایی از کشور نمود یابد.
مرسی افزود : من می خواهم این حنجره ها همیشه فریاد زنند که ما آزاد هستیم و راه خود را تا آخر ادامه خواهیم داد. عشق به مصر برای همه ما یک واجب است. از فردا برای آزاد کردن بازداشت شدنگان از جمله شیخ عمر عبدالرحمان تلاش خواهم کرد. تاکید می کنم که قدرت ما در وحدت ماست و متحد شوید و با هم برادر و حامی وطن باشید.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.