حمایت بیل کلینتون از باراک اوباما/کناره گیری گینگریچ به نفع میت رامنی

خبرگزاری آریا-رئیس جمهوری اسبق آمریکا گفت ، ‌نامزد پیشتاز جمهوریخواهان در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، همان سیاست‌های جورج دبلیو بوش را که آمریکا رو به بحران کشاند ، ادامه خواهد داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، روزنامه انگلیسی ، دیلی‌تلگراف نوشت: بیل کلینتون در سخنرانی خود در جمع هواداران باراک اوباما در ویرجینیا ، از عملکرد رئیس جمهوری آمریکا در ۴ سال گذشته دفاع کرد و آن را یک پیروزی برای وی نامید.
کلینتون در ادامه سخنانش در انتقاد از رقیب احتمالی اوباما گفت: میت رامنی نامزد جمهوری‌خواهان قصد دارد به سیاست‌های دوران بوش بازگردد؛ البته به شکل شدیدتر آن. سیاست‌هایی که آمریکا را به بحران کشاند و در صورت تکرار نیز پیامدهای مشابهی برای کشور خواهد داشت.
اوباما نیز در سخنرانی خود با تعریف از دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون خاطر نشان کرد: من نمی‌خواهم رئیس جمهور شوم تا به شرایط سال ۲۰۰۷ بازگردیم و بحران اقتصادی را پشت‌ سر بگذاریم. من به این دلیل برای ریاست جمهوری پا به عرصه گذاشتم که ما پس از دوران بیل کلینتون، مسیر صحیح را گم کردیم.
کلینتون همچنین طرح جنجالی بهداشت عمومی اوباما را تحسین و تصریح کرد وضعیت اشتغال در آمریکا پس از بحران اقتصادی و سر کار آمدن اوباما بسیار بهتر شده است.

 کناره گیری گینگریچ به نفع میت رامنی
 در همین حال، `نیوت گینگریچ` رییس سابق مجلس نمایندگان آمریکا و یکی از نامزدهای حزب جمهوریخواه در انتخابات درون حزبی اعلام کرد ، رسما به نفع میت رامنی از رقابت های انتخاباتی کنار می رود.
به گزارش  رسانه های آمریکایی ، گینگریچ قرار است روز چهارشنبه بطور رسمی حمایت خود را از میت رامنی اعلام کند.
گینگریچ یکی از نامزدهای محافظه کار در انتخابات درون حزبی حزب جمهوریخواه بود که با پیروزی در ایالت کارولینای شمالی به نظر بسیاری از تحلیلگران رقیب اصلی رامنی به شمار می رفت. او پس از این پیروزی در برخی از نظرسنجی ها حتی از میت رامنی نیز پیشی گرفت.
به دنبال این پیروزی گینگریچ در چندین انتخابات درون حزبی در ایالت های مختلف موفقیتی به دست نیاورد به همین دلیل در سه نوبت اعضای اصلی ستاد انتخاباتی خود را تغییر داد که این مسئله هم نتیجه ای در برنداشت و او با اطلاع از این موضوع، تصمیم گرفته به نفع میت رامنی کنار برود.
 
اظهارات بوهنر درباره میت رامنی
از سوی دیگر رییس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد مردم آمریکا نمی خواهند به شخص بازنده رأی دهند.
به گزارش شبکه پرس تی وی، جان بوهنر، نماینده اوهایو و رییس مجلس نمایندگان آمریکا گفت گذشته پر افتخار و ثروت شخصی میت رامنی، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا موجب نخواهد شد مردم آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر به وی رأی دهند.
بوهنر گفت مردم آمریکا نمی خواهند به یک فرد بازنده و کسی که موفق نبوده است، رأی دهند.
سابقه رییس مجلس نمایندگان آمریکا با فرماندار پیشین ماساچوست نیز متفاوت است.
بوهنر خود در حالی بزرگ شده است که در میخانه های خانوادگی زمین را طی می کشید و میزها را جمع می کرد.
بوهنر کارهای بسیاری انجام داد که بتواند هزینه دانشگاه “زاوییر” را برای تحصیل خود بپردازد.
رامنی مدارک بازرگانی و قانون خود را از دانشگاه “هاروارد” دریافت کرده و پیش از روی آوردن به سیاست در شرکت سرمایه گذاری “بین کپیتال” در حال کار بوده است.
این درحالیست که بوهنر پیشتر گفته بود، در واقع، می توان گفت انتخابات امسال نوعی همه پرسی درباره سیاستهای اوباما در عرصه اقتصادی است.
وی افزود، میت رامنی، فرماندار سابق ایالت ماساچوست که نامزد حزب جمهوری خواه است کارهای زیادی برای پیروزی در این عرصه انتخاباتی دارد.
عملکرد میت رامنی در عرصه اقتصادی در گذشته می تواند سکوی خوبی برای او باشد.
مردم آمریکا با مشکلات اقتصادی و مالی بسیار شدیدی مواجه هستند.

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.