حمایت وکلا از حقوق مالکیت فکری و معنوی

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

مویدالدین در نشست مشترک سازمان وایپو و کانون وکلای مرکز:

معاون مدیر دفتر همکاری توسعه آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO)گفت: حمایت از حقوق مالکیت معنوی از اهمیت ویژه ای برخورداربوده و ایران باید در این زمینه نهضت بزرگی در مالکیت معنوی و فکری اختراعات و بروز تقلب ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در این نشست، پروفسور اورلیش موزر استاد دانشگاه و رئیس دانشکده حسابداری و مالیه دانشگاه آرفورت آلمان، آرویند ویفواناتان رییس مرکز استراتژیک مالکیت معنوی هند و علی جزایری رییس انتقال تکنولوژی‌و‌‌نوآوری سازمان بین‌المللی مالکیت فکری و معنوی سخنرانی کردند.

حسین مویدالدین معاون مدیر دفتر همکاری توسعه آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی مالکیت معنوی در این نشست به عنوان عضو ایرانی این سازمان، با اشاره به اینکه ایران به تازگی عضو این سازمان بین‌المللی شده است گفت: ایران به تازگی با بررسی قوانین ip و مطابقت با قوانین آمره جمهوری اسلامی و تصویب در مجلس شورای اسلامی عضو کنوانسیون پاریس شد.

وی افزود: ایران تاکنون عضو ۴ کنوانسیون بین‌المللی است که معاهده مادرید از مهم‌ترین این کنوانسیون‌ها از نظر وکلا است.چرا که بسیاری از آرم‌ها و اختراعات ایرانی در این معاهده به ثبت بین‌المللی رسید و از جمله آن‌ها حمایت از فرش کاشان در جهان است.

معاون مدیر دفتر همکاری توسعه آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی مالکیت معنوی با بیان اینکه رشته مالکیت معنوی در چند دانشگاه ایران مانند تهران و شهیدبهشتی راه‌اندازی شده است ابراز امیدواری کرد و گفت: با پیشرفت این رشته و منابع تحقیقاتی نهضت بزرگی در مالکیت معنوی و فکری اختراعات اتفاق خواهد افتاد.

وی حمایت از حقوق مالکیت معنوی در حوزه ثبت اختراعات دارویی را از اهمیت ویژه ای دانست، تصریح کرد : با توجه به اینکه این امر با مفاهیم و حوزه های اجتماعی مهم و حساس در ارتباط است و بعلاوه صنعت دارویی به طور گسترده مبتنی بر تحقیقات و پژوهش‌های سنگین و پر هزینه و زمان بر برای خلق تولیدات جدید است نیاز به حمایت از حقوق مالکیت معنوی در این حوزه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مویدالدین در پایان با اشاره به اینکه اگر آثار فکری به طور جامع مدیریت شود، تقلب و سوءاستتفاده در آثار به حداقل می‌رسد، خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی سازمان وایپو به وکلا و آموزش از راه دور، می‌تواند در حمایت از آثار فکری و معنوی موثر باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.