حمایت از کارگر به معنی حمایت از سرمایه ایرانی و اقتصاد ملی است

به گزارش خبرنگار ایرنا، ستاد مرکزی گرامیداشت هفته کارگر روز جمعه به مناسبت آغاز هفته کارگر و تقارن آن با روز شوراها با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: امسال به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است، سرمایه ایرانی برای حفظ و پویای خود نیازمند ثبات در مدیریت، رونق اقتصادی و برقراری روابط صحیح میان کارگر و کارفرماست.

در ادامه این بیانیه آمده است: حتی اگر در بهترین حالت، کارفرما را به عنوان یک کارآفرین تلقی کنیم، رشد و توسعه کارگاه و یا واحد تولیدی این کارآفرین، جز با اطمینان خاطر، آرامش و حفظ حقوق کارگران آن واحد برقرار نمی گردد.

این بیانیه می افزاید: در حقیقت سرمایه ایرانی اصلی ترین مولفه خود را در هویت بخشی به طبقه کارگر خواهد یافت و پویایی سرمایه ایرانی پایه اصلی تولید ملی است.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: سخنان ارزشمند مقام رهبری در دیدار کارگران سراسر کشور در هفته کارگر سال ۹۰ گویای ارج نهادن به شخصیت کارگر بوده است.

بیانیه ستاد مرکزی گرامیداشت هفته کارگر بر چند نکته تاکید می کند و می افزاید: حمایت از سرمایه ایرانی یعنی حمایت از کارگر ایرانی و حمایت از کارگر ایرانی حمایت تشکل های واقعی کارگران و حمایت از این تشکل ها به معنی حمایت از اقتصاد ملی است.

همچنین در این بیانیه بر قانون شوراها تاکید شده و آمده است: چرخه تولید ملی که به حق امسال می بایست تمامی حرکت ها بر محور آن بچرخد، جز با تراز یکسان تمامی نیروهای دخیل در تولید و ارج نهادن یکسان به تمامی طرف ها در روابط کار میسر نخواهد شد.

فراهنگ**۱۰۰۳**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۹۱۵۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.