حمایت علنی “بایدن” از ازدواج زوج های همجنس گرای زن و مرد + تصویر

چه این ازدواج میان زوج های همجنس گرای زن باشد و چه میان زوج های همجنس گرای مرد و چه میان زوج هایی با جنس مخالف

حمایت علنی “بایدن” از ازدواج و برابری حقوق همجنس‌گرایان

 

معاون ریاست جمهوری آمریکا برای اولین بار به عنوان عالیرتبه ترین مقام آمریکایی علنا حمایت خود را از ازدواج زوج‌های همجنس‌گرا اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری زنان و به نقل از پایگاه تحلیلی “تینک پراگرس”، “جو بایدن” معاون “باراک اوباما” رئیس جمهوری آمریکا با تائید ازدواج همجنس گرایان عالیرتبه ترین مقام آمریکایی است که از ازدواج زوج های همجنس گرای زن و مرد حمایت کرده است.

اظهارات بایدن نشان دهنده شکافی است که در دولت اوباما وجود دارد زیرا اوباما از اعلام صریح حمایت خود از ازدواج همجنس گرایان خودداری و صرفا اعلام کرده است که زوج های همجنس گرا باید مانند زوج های عادی از حقوقی مساوی برخوردار باشند.

معاون رئیس جمهوری آمریکا در برنامه تلویزیونی “ملاقات با مطبوعات” اعلام کرد که او قطعا با این حقیقت که مردان با مردان و زنان با زنان ازدواج کنند، احساس راحتی می کند؛ بایدن در ادامه مصاحبه خود گفت که با این وجود رئیس جمهور سیاست تعیین می کند و اعلام نکرده است که آیا در دور دوم انتخابات از ازدواج همجنس گراها حمایت می کند یا خیر.

بایدن در پاسخ به این سوال که آیا دیدگاه او درباره ازدواج زوج های همجنس گرا تکامل یافته است یا خیر، گفت: خبر خوب این است که همانطور که مردم آمریکا بیشتر و بیشتر به درک این موضوع می رسند، تمام چیزی که وجود دارد این است که این ازدواج همجنس گرایان یک قضیه ساده است؛ شما چه کسی را دوست دارید؟ چه کسی را دوست دارید و آیا می خواهید به کسی که دوستش دارید وفادار باشید؟ این همان چیزی است که مردم آمریکا در حال درک آن و درک ریشه ازدواج هستند، چه این ازدواج میان زوج های همجنس گرای زن باشد و چه میان زوج های همجنس گرای مرد و چه میان زوج هایی با جنس مخالف باشد.

معاون اوباما در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا او در شرایط فعلی با ازدواج همجنس گراها احساس راحتی می کند یا خیر، گفت: ببینید، من معاون رئیس جمهور آمریکا هستم، رئیس جمهوری است که سیاست گذاری می کند؛ من کاملا با این حقیقت که مردانی که با یکدیگر، زنانی که با یکدیگر و دوجنس مخالفی که با یکدیگر ازدواج می کنند دارای حقوق یکسان و تمام حقوق و آزادی های مدنی هستند،‌ احساس راحتی می کنم.

بایدن افزود: صادقانه بگویم که من چندان تفاوتی در این موضوع نمی بینم؛ مردم آمریکا نگران هستند که تفاوتی وجود داشته باشد اما آنها اکنون این مسئله را درک می کنند.

معاون ریاست جمهوری آمریکا همواره در طول دوره شغلی خود از حقوق برابر جامعه همجنس گرایان حمایت کرده است اما این اولین باری است که او صراحتا و علنا اعتراف می کند که حامی حقوق ازدواج کامل (میان زوج های همجنس گرا) است.

بایدن در انتخابات معاونت ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۰۸ میلادی با احتیاط بیشتری درباره حمایت خود از ازدواج همجنس گراها صحبت کرده بود؛ بایدن در آن زمان در این باره گفت: نه، نه من و نه اوباما از تعریف مجدد ازدواج از بعد مدنی حمایت نمی کنیم.

کلیدواژه ها:

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.