حمایت معاونت هنری مانع فراموش شدن موسیقی نواحی و محلی ‌شد

۰۷م آذر ،

با مدیران ارشاد استان‌ها/

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: معاونت هنری وزارت ارشاد همیشه پشتیبان موسیقی محلی و اصیل بوده است به طوری‌که اگر این نهاد نبود سال‌ها پیش موسیقی نواحی و محلی ما به دست فراموشی سپرده شده بود.

قباد میمنت آبادی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین دربارهٔ برنامه‌های انجمن موسیقی این استان گفت: فعالیت‌های انجمن موسیقی استان کردستان نسبت به سالهای قبل به سبب کمبود بودجه با افت بسیاری همراه بوده است که در تلاش هستیم تا فعالیت‌ها را به روال سابق برگردانیم، همچنین انجمن موسیقی و وزارت ارشاد اسلامی استان کردستان از ابتدای سال تا کنون چند کنسرت برگزار کرده است که شامل کنسرت حمید عسگری، رضا صادقی، گروه ژیوار و گروه رستاک است.

وی افزود: همچنین قرار است در شش ماه دوم سال جاری جشنواره موسیقی غرب کشور و جشنواره موسیقی کردی در سطح استان کردستان با حمایت معاونت هنری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شود.

مدیر کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در پاسخ به این پرسش که انجمن موسیقی و وزارت ارشاد اسلامی‌برای هنرمندان استان تاکنون چه کارهای مثبتی انجام داده است، گفت: نوازندگان محلی استان کردستان ۳۰ نفر می باشند که انجمن موسیقی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقداماتی از قبیل بیمه هنرمندان، اعطای وام، عضویت در خانه موسیقی و وام مسکن را برای این هنرمندان انجان داده است. همچنین به هنرمندانی که واجد شرایط می باشند مسکن مهر تعلق می گیرد.

وی دربارهٔ وضعیت موسیقی محلی و نواحی گفت: اگر از موسیقی نواحی و محلی حمایت شود روز به روز شاهد موفقیت‌های چشمگیری در این حوزه هستیم، همچنین باید بدانیم که اصالت هنر موسیقی از طریق این نوع موسیقی‌ها حفظ می‌شود و ما باید این نوع موسیقی را به بالاترین درجات هنری برسانیم. به طور کلی موسیقی نواحی یک موسیقی با اصالت است اما مورد بی مهری قرار گرفته است؛ زیرا این نوع موسیقی به دست فراموشی سپرده شده است پس در نتیجه نوازندگان محلی باید مورد توجه واقع شوند تا با دل خوشی بیشتری کار کنند.

میمنت آبادی در ادامه تاکید کرد: البته موسیقی نواحی نسبت به سالهای قبل پیشرفت چشمگیری داشته است و کارآیی آن هر روز بیشتر می‌شود اما تا زمانیکه مخاطبان به صورت وسیع از موسیقی محلی و نواحی حمایت نکنند این نوع موسیقی درجا می‌زند و پیشرفتی نمی‌کند.

مدیر کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان کرد: معاونت هنری همیشه به ما لطف داشته است و به درخواست‌های ما به سرعت جواب داده است اما به سبب دغدغه‌های بسیار و تعدد استانها اقدامات کند صورت می‌گیرد؛ همچنین وزارت ارشاد همیشه پشتیبان موسیقی محلی و اصیل بوده است به طوریکه اگر این نهاد نبود سالها پیش موسیقی نواحی و محلی ما به دست فراموشی سپرده شده بود. همچنین تمامی هماهنگی بین نهادها فقط از سوی معاونت هنری و وزارت ارشاد صورت می‌گیرد و ما همیشه قدردان زحمات آنها هستیم.

قباد میمنت آبادی با اشاره به اینکه حمایت های معاونت هنری بیشتر از معاونت فرهنگی بوده است، خاطرنشان کرد: شاید این نهاد به سبب کمبود بودجه نتوانسته است در همه زمینه ها از استانها حمایت کند اما همیشه پشتیبان و حامی هنر بوده اند و ما این زحمات را می بینیم و از ته دل تشکر می کنیم.

وی در پایان گفت:همچنین عملکرد استانها باید از طریق رسانه ها از جمله تلویزیون اطلاع رسانی شود زیرا این کار سبب می‌شود هنر در استان‌ها نیز در سطح وسیع تر و پربارتر ارائه شود.
 

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.