حوادث بحرین نزاع شیعه و سنی نیست/ مردم عدالت می‌خواهند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مرتضی مقتدایی قبل از ظهر چهارشنبه در دیدار با تعدادی از اعضای شرکت کننده در همایش گفت و گوی ادیان در قم اظهار داشت: امروز در دنیا شاهد تناقضات زیادی هستیم که بی عدالتی‌های زیادی به وجود آورده است.

وی ادامه داد: آنان که مدعی حقوق بشر و دموکراسی هستند از طرفی همه را به این امور دعوت می‌کنند اما در عمل چنین نیست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: بیداری که امروز در جهان ایجاد شده به علت بیدادهایی است که به مردم دنیا می‌رود.

وی با بیان اینکه مدعیان دموکراسی و حقوق بشر وقتی ملتی می‌خواهد بر سرنوشت خود حاکم باشد با آن مقابله می‌کنند تصریح کرد: چرا باید مردم بحرین و لیبی و فلسطین به خاک و خون کشیده شوند؛ این مردم عدالت می‌خواهند و و می‌خواهند زیر بار ظلم نباشند و نزاع، نزاع شیعه و سنی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز تاسف از این تناقضات و به خاک و خون کشیدن‌ها گفت: تنها راه مبارزه با بی عدالتی‌ ها، وحدت و اتحاد و همدلی میان صاحبان ادیان است.

وی ابراز امیدواری کرد تا پیروان ادیان مختلف دست در دست هم بگذارند تا بی عدالتی‌ها از بین برود و اخلاق بر دنیا حاکم شود. زیرا اگر اتحاد و همدلی میان پیروان ادیان وجود داشته باشد می‌‌توان بر بی عدالتی‌ها پیروز شد.

اسلام دین صلح و برادری است

آیت الله مقتدایی با بیان اینکه اسلام دین صلح و برادری است اضافه کرد: قرآن به همه افراد بشر توصیه کرده است که با یکدیگر در کمال برادری و صفا و مهربانی زندگی کنند و محور وحدت خود را مشترکات قرار دهند.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) منادی وحدت میان ادیان الهی است و اما با فریادی رسا این وحدت را در دنیا ندا داد.

درهای حوزه به روی صاحبنظران ادیان باز است

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین اضافه کرد: اگر همه ما به این دستور اسلام و ندای امام خمینی عمل می کردیم و بکینم می توانیم دنیایی داشته باشیم که اخلاق و عدالت بر آن حاکم است.

وی در ابتدای سخنانش با اشاره به تقدس شهر قم بیان داشت: قم در میان ما مسلمانان به عنوان حرم اهلبیت(ع) شناخته می‌شود همان طور که کعبه حرم خداوند و مدینه حرم رسول الله است.

آیت الله مقتدایی در پایان با استقبال از گفتگو میان ادیان تاکید کرد: درهای حوزه علمیه قم به روی صاحبنظران ادیان مختلف باز است.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.