حوزه هنری خسارت فیلمهایی که از اکران آنها در سینما آزادی جلوگیری کرد را پرداخت خواهد کرد

ممتازنیوز:

6-15

در روز‌های گذشته، توافقاتی برای حل مشکل اکران فیلم‌ها در سینما «آزادی» انجام شده است؛ توافقاتی که گویا هم نظر شورای صنفی نمایش را تامین می‌کند وهم نظر تهیه کنندگان و پخش کنندگان را.

‌ در بخش‌هاییاز این توافق، حوزه هنری پذیرفته است که خسارت چند فیلمی (گشت ارشاد، خصوصیو …) که با آن‌ها قرارداد داشته اما آن‌ها را بر اساس سیاست‌هایش از رویپرده سینما‌ها برداشته است، به تهیه‌کنندگان‌شان پرداخت کند. پرداختخسارت‌ این فیلم‌ها یکی از خواسته‌های شورای صنفی نمایش در گذشته بوده است.

در این شرایط به نظر می‌رسد پس از حل مشکل سینما «آزادی» با صنوفتهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان، شورای صنفی نمایش حواله اکران چند فیلم را بهمدیران این سینما تحویل دهد و اکران در این مجموعه از سرگرفته شود.

در همین زمینه، محمدقاصد اشرفی به عنوان رییس‌ انجمن سینماداران و عضوی ازشورای صنفی نمایش در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به پرسشی درباره توافق‌انجام شده گفت: واقعیت این است که سینما «آزادی»، صنوف و شورای صنفی نمایشبه این نتیجه رسیده‌ایم که این اختلاف به نفع کلیت سینما نیست. تنها چیزیکه در این میان آسیب می‌بیند، سالن‌های سینما هستند. در کنار سالن‌ها نیزتهیه‌کنندگانی که نمی‌توانند هزینه ساخت فیلم‌شان را از گیشه تامین کنند،متضرر می‌شوند. در هر صورت باید یک خرد جمعی این مشکلات به‌وجود آمده را حلکند.

وی ادامه داد:‌ نظر انجمن سینماداران بر حل این اختلاف است و شورای صنفینمایش هم با توجه به همین موضوع تصمیم دارد به هر شکل این مشکل را حل شود واگر حق و حقوقی برای طرفین باقی‌مانده در نشستی آن را حل کند. در هرصورتامیدواریم که این مشکل به زودی حل شود.

به گزارش ایسنا، گفته می‌شود توافق انجام شده برای حل مشکل سینما «آزادی» که در فضایی تعاملی و با تاکید بر بازگشت آرامش به اکران انجام شده است،مفاد دیگری هم دارد که نظر مسؤولان سینما آزادی را هم تامین می‌کند.

ذره بین : بعد از این همه مدت تازه متوجه شده اید که اینکار به سینما و تهیه کنندگان ضرر می زند؟!

 
ایسنا


اخبار ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.