حوزویان در ترویج سبک زندگی دینی نقش مهمی دارند

۲۰ آبان ،

00-85.jpg

مدیرگروه فرهنگ‌نامه‌های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن با بیان این‌که «معیار سبک زندگی دینی در قرآن و زندگی ائمه مطرح شده است» گفت: در معیارهای مد نظر قرآن و ائمه ایمان به خداوند از مهم‌ترین اصول سبک زندگی دینی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی عیسی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این‌که «نمی‌توان گفت سبک زندگی در ایران به طور مطلق اجرا می‌شود» گفت: از نظر رهبران ما اطلاعات و آگاهی اشخاص و حتی موضع‌گیری خانواده‌ها متفاوت است، اگر مباحث به صورت ریشه‌ای در خانواده بیان شود اشخاص به آن عمل می‌کنند ولی اگر مباحث گفته نشود نباید انتظار رعایت آن را داشته باشیم.

وی ادامه داد: همهی موارد سبک زندگی دینی پیرامون ایمان به خداوند می‌چرخد به طور مثال با خواندن نماز که از نشانه‌های حکومت دینی و ایمان به خداوند است، بسیار از مسائل سبک زندگی دینی همانند نظم را یاد می‌گیریم.

عیسی‌زاده با بیان این‌که « اجرای سبک زندگی دینی را باید از خانواده‌ها آغاز کنیم» تاکید کرد: تربیت که ریشه در خانواده دارد از مهم‌ترین اصول است و این تربیت هم شامل لقمه حلال و هم نحوه استفاده از وسایل ارتباط جمعی می‌شود.

وی در پایان با اشاره به نقش حوزه و دانشگاه در ترویج سبک زندگی دینی گفت: آن‌ها به خصوص حوزویان به سبب این‌که نقش ترویج دین را بر عهده دارند برای اجرای سبک زندگی دینی نیز نقش مهمی بر عهده دارند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.