حیدرپور:عملیاتی شدن قانون اساسی جدید سوریه به نفع مردم است

جمعه ۱۹ خرداد – ۰۱:۲۲:۴۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – نماینده مردم شهرضا در مجلس نهم با بیان اینکه وقوع جنگ‌داخلی در سوریه تبعات منطقه‌ای دارد، گفت: بی‌ثباتی سیاسی و امنیتی به همسایگان این کشور هم سرایت می‌کند و رژیم صهیونیستی نخستین رژیمی خواهد بود که فروپاشی آن کلید می‌خورد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، عوض حیدرپور شهرضایی درباره اخراج دیپلمات‌های برخی کشورهای غربی از سوریه، گفت: وقتی چند کشور غربی سفیران دمشق را از کشورهای خود اخراج کردند، دولت بشاراسد نیز جواب آن حرکت را در اقدامی تقابلی داد.
نماینده مردم شهرضا،‌ دهاقان و منظریه در مجلس شورای اسلامی افزود: دمشق در عوض تقابل دیپلماتیک با غرب،‌ بهتر بود باب مذاکره و رایزنی را با آنها می‌گشود یعنی تبعات منطقه‌ای تشدید بحران سوریه را برای سفیران کشورهای اروپایی تشریح می‌کرد؛ قطعاً این کار به مراحل بعدی مذاکرات سمت و سویی سازنده می‌داد.
این نماینده اصولگرای مجلس نهم با تأکید بر توجه موثر دولت دمشق به خواست تحول‌خواهی مردم،‌ ادامه داد: بشاراسد می‌تواند به گونه‌ای تحولات سوریه را رهبری و مدیریت کند که خواست اکثریت مردم تأمین شود.
حیدرپور با بیان اینکه مردم هرچه زودتر آثار عملیاتی شدن قانون اساسی جدید سوریه را مشاهده کنند، آرامش و امنیت سریعتر به این کشور بازخواهد گشت، تصریح کرد: بشار اسد باید برای مشارکت دادن مردم در اداره کشور قدم‌های بلندتری بردارد چون گذشت زمان و فرصت‌سوزی بیشتر به نفع استکبار جهانی است که می‌خواهد حکومت دمشق تغییر کند و مقاومت فلسطین از بین برود.
نماینده مردم شهرضا عواقب جنگ داخلی در سوریه را وسیع خواند و یادآور شد: رژیم غاصب صهیونیستی که دهه‌ها تلاش کرد تا وضعیت نیمه جان خود را حفظ کند، بر اثر بی‌ثباتی سیاسی و امنیتی در دمشق، نخستین رژیمی در همسایگی سوریه خواهد بود که فروپاشی آن کلید می‌خورد.
بشار اسد روز چهارشنبه (۱۷ خرداد) فرمان تشکیل دولت جدید سوریه را صادر کرد و “ریاض فرید حجاب” را به عنوان نخست وزیر جدید این کشور برگزید.
روز سه شنبه (۱۶ خرداد) نیز دمشق در اقدامی تقابلی سفیران ۸ کشور غربی را از سوریه اخراج کرد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۸۱۳۲۲۴۳۲۲۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.