حکایت واژه «قابل تبدیل» در فایل‌های اجاره مسکن

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/در حالی که خرید و فروش در بازار مسکن به رکود کامل دچار شده طرف دیگر بازار با وجود همزمانی با ماه رمضان همچنان پر جنب و جوش است.
بازار اجاره این روزها بر خلاف بخش خرید و فروش که متقاضیان بازار در انتظار تغییر شرایط بازار از معامله عقب کشیده‌اند، پر رفت و آمد شده است.
تعداد فایل‌های اجاره در بنگاه‌های املاک نسبت به اوایل ماه بیشتر شده و مالکانی که در ماه قبل به سبب شرایط سخت پیشنهادی به مستاجر به اجاره ملک خود موفق نشده‌اند با تغییرشرایط اجاره خود همچون قابلیت تغییر مبلغ رهن به اجاره یا بر عکس قدری نرم‌تر شده‌اند.
به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) در میان فایل‌های پیشنهادی برای اجاره بخش بسیاری از مالکان در کنار مبلغ پیشنهادی خود برای اجاره ماهانه یا رهن تبصره‌ای به شرایط خود اضافه کرده‌اند تا در صورتی که مستاجر توان پرداخت همه مبلغ به شکل پیشنهاد شده توسط موجر را نداشته باشد بتواند با تغییر شرایط ملک را اجاره کند.
این در حالی است که در ابتدای فصل مالکان به سبب بالا بودن تعداد متقاضی گمان می‌کردند پیشنهاد هر مبلغ بالایی به عنوان اجاره یا رهن می‌تواند مستاجران را مجاب کند که به این قیمت‌ها تن دهند.
اما این روزها بسیاری از مالکان با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایان فصل اجاره فرصت تغییر شرایط مبلغ پیشنهادی را به مستاجران داده‌اند.
این فرصت حتی برای خانه‌های لوکس نیز در نظر گرفته شده است.
علاوه بر این به نظر می‌رسد تعداد مالکانی که به دریافت «رهن کامل» رغبت  پیدا کرده‌اند بیشتر شده است.
به عنوان مثال، در میان واحدهای متراژ پایین واحدی ۶۰ متری  در تهران‌پارس برای اجاره قرار گرفته است که مالک ۳۵ میلیون تومان رهن کامل پیشنهاد داده است، اما در کنار عنوان کرده است که مستاجر می‌تواند تا ۱۰ میلیون تومان مبلغ رهن را تغییر دهد.
علاوه بر این واحدی دیگری با متراژ ۸۸ مترحوالی میدان آزادی با ۳۰ میلیون تومان رهن کامل در میان فایل‌های اجاره قرار گرفته است که در این مورد هم مالک امکان تغییر شرایط را برای مستاجر محفوظ نگه داشته است.
همین‌طور واحدی ۷۵ متری در خیابان سهروردی با شرایط ۳۰ میلیون تومان رهن و ماهانه ۸۰۰ هزار تومان اجاره به مستاجر پیشنهاد شده است که در این مورد هم مالک به متقاضی این امکان را داده است که در صورت نبود توانایی در پرداخت چنین مبلغی نسبت رهن و اجاره را تغییر دهد.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.