خاطراتی که نبودشان بهتر است؟

۵ م دیماه ،

حضور در یک سانحه ،خاطرات استرس زا را برای اشخاص به ارمغان می آورد.

حضور در یک سانحه ،خاطرات  استرس زا را برای اشخاص به ارمغان می آورد.

به گزارش روزگار نو پزوهشگران کانادایی بر این باورند که به کشف کلیدی ترین راه برای جلوگیری از تکرار خاطرات حضور در یک سانحه و استرس ناشی از این خاطرات و حتی اشتیاق به مواد مخدر دست یافته اند.

آنها دریافتنددر  منطقه ای از  مغز به نام قشر لیمبیک فراخوان خاطرات پس از سانحه،داده می گردد و می توان با کنترل این بخش از این خاطرات استرس زا دوری جست.

این بخش همان بخش از مغز است که مسئول  پاداش در ارتباط با اعتیاد به مواد مخدر است ، پس از آن می توان برای کمک به بازسازی معتادان و اشخاص مضطرب استفاده نمود .و حال کنترل یادآوری این گونه حوادث سبب می گردد 

آنها دریافتند با سرکوب سازی بخش فراخوان مغز برای خاطرات بد و ناراحت کننده ذهن را از اختلالات ناشی از این فشار نجات داد.

پس آنچه که ما پیدا کرده ایم، یک مکانیسم مشترک در مغز است که می تواند از هر دو خاطرات بد و خاطرات در ارتباط با تجربه در مورد اعتیاد به مواد مخدر را کنترل نماید.

پروفسور دیوید فوربس، رئیس مرکز استرس پس از سانحه در دانشگاه ملبورن، گفت: این تحقیق هیجان انگیز است.چرا که حضور مداوم این خاطرات تکراری و ناخوانده سبب می شد این خاطرات در حافظه بلند مدت فرد ثبت شود و سطح بالایی از پریشانی را در پی داشت.اما این فعل و انفعالات روانی و عصبی قابل کنترل شده اند و این بسیار شگفت انگیز است.


.
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.