خانواده جایگاه مهمی در رشد شخصیت اشخاص دارد

۱۵م آذر ،

خانواده جایگاه مهمی در رشد شخصیت اشخاص دارد و اغلب اشخاص دچار مشکلات مختلف شخصیتی و روانی که فاقد بهداشت و سلامت روانی می باشند از خانواده‌های ناسالم برخاسته‌اند.

 به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا،کارشناس مسئول بهداشت روان مرکز بهداشت استان یزد در گفت و گو با خبرنگار وب دا  در خصوص سلامت روان و سلامت خانواده گفت:خانواده جایگاه مهمی در رشد شخصیت اشخاص دار، اغلب اشخاص دچار مشکلات مختلف شخصیتی و روانی که فاقد بهداشت و سلامت روانی می باشند از خانواده‌های ناسالم برخاسته‌اند. از این روسلامت خانواده در تامین بهداشت روان اشخاص خانواده جایگاهی مهمی دارد و ضروری است.
 
فاطمه زارع با تاکید بر این که  بایستی راهکارهای مناسب در تامین بهداشت روان خانواده شناسایی و اجرایی شود افزود: در این راستا ضروریست عواملی که مخل بهداشت روان خانواده‌ها می باشند شناسایی و روشهای مقابله با آن‌ها پیشنهاد گردد.
 
زارع عنوان داشت: بدیهی است که عدم تامین بهداشت روان خانواده، تلاشهای فردی برای رسیدن به اهداف و پیشرفتهای فردی و اجتماعی را با مانع روبرو خواهد ساخت.
 
وی تصریح کرد:  آشنایی با اصول سلامت روان در خانواده و به کارگیری آن در زندگی نه تنها رشد ابعاد شخصیتی فرد را ممکن می‌سازد بلکه راهی مناسب و اصولی برای تامین نیازهای بنیادی فرد است.
 
زارع ادامه داد: خانواده به عنوان اولین نهاد اجتماعی، مهم‌ترین و بیشترین تاثیر را در رفتار اشخاص دارد به همین سبب  مراقبت و آموزش‌ها در این محیط دارای اهمیت فراوان است.
 
وی ضمن اشاره به عوامل خانوادگی موثر در بهداشت روان گفت:  شیوه‌های ارتباطی موجود در خانواده، ،شبکه ارتباطی که فرد در آن قرار دارد عامل مهمی در تامین بهداشت روانی فرد می باشند،  از اینرو شیوه‌هایارتباطی نامناسب تاثیرات مضری روی فرد و سلامت او خواهند داشت.
 
خانواده‌های سرد و فاقد روابط گرم و محبت آمیز، خانواده‌های دارای روابط خصومت آمیز، شیوه‌های ارتباطی شدیدا وابسته معمولا ناسالم گزارش شده‌اند، از دیگر سو برقراری شیوه ارتباطی منطقی، محترمانه و در عین حال گرم و صمیمانه مدنظر متخصصان بهداشت روانی خانواده است./ع۲

مطالب مرتبط :

داروهای ناباروری همچنان گران است/ هیچ گونه بیمه ای این داروها را پوشش نمی دهد
مصرف چه غذاهایی اثرات آلودگی هوا در دانش‌آموزان را کاهش می‌دهد؟
در قبل محبت زن و شوهر بدون قید و شرط بود

ارسال نظر :


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.