خرداد ۹۲، آخرین مهلت پرداخت بدهی سوخت هواپیماها

۱۶م اسفند ،

600600.jpg

بر اساس آخرین تصمیم اتخاذ شده در جلسه مشترک شرکت‌های هواپیمایی و مسئولان وزارت نفت، ایرلاین‌ها باید بدهی قبلی سوخت هواپیماهایشان را تا خرداد ۹۲ تسویه کنند و از این پس بهای سوخت هواپیماها را آخر هر هفته بپردازند.

در پی آخرین اولتیماتوم وزارت نفت نسبت به معرفی شرکت‌های هواپیمایی بدهکار به مراجع ذی‌صلاح، مقرر شد طی جلسه‌ای این موضوع تعیین تکلیف شود که در جلسه روز قبل، خرداد ماه آینده آخرین مهلت پرداخت بدهی سوخت ایرلاین‌ها اعلام شد.

سیروس باهری – مدیر عامل شرکت هواپیمایی ایران‌ایرتور – به خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: در جلسه روز قبل مسئولان شرکت ملی نفت و مدیران شرکت‌های هواپیمایی مقرر شد شرکت‌های هواپیمایی بدهی سوخت را تا خرداد ماه ۹۲ پرداخت کنند.

هفته قبل وزرات نفت به عنوان آخرین اخطار خود به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد: بدهی شرکت‌های هواپیمایی که علاقه‌ای به پرداخت هزینه سوخت دریافتی ندارند، از طریق مراجع ذی‌صلاح پیگیری می‌شود.

طبق آنچه علیرضا ضیغمی – مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی – اعلام کرده است: مجموع بدهی‌ ایرلاین‌ها ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان است که با وجود این بدهی هنگفت، وزارت نفت، سوخت مورد نیاز این شرکت‌ها را تامین کرده اما اگر شرکت‌های هواپیمایی علاقه‌ای به پرداخت بدهی سوخت دریافتی خود ندارند، از طریق مراجع ذی‌صلاح این موضوع پیگیری می‌شود.

ضیغمی تاکید کرده است که در صورتیکه بدهی‌ها مشمول مرور زمان شود، شرکت‌های هواپیمایی ملزم به بازپرداخت بدهی به اضافه سود آن می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.