خروج تدریجی سازمان حمایت از قیمت‌گذاری مواد غذایی

۲۶م آذر ،

71-34.jpg

عضو هیات مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی با اشاره به این‌که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به زودی از قیمت گذاری بسیاری از کالاهای غذایی خارج می‌شود گفت: طبق آن چیزی که اعلام شده سازمان حمایت فقط قیمت گذاری حدود ۲۰ قلم کالای اساسی مانند برنج، روغن و گوشت را همچنان در اختیار خواهد داشت.

پیمان فروهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که هنوز بخش نامه‌ای رسمی دربارهٔ واگذاری وظیفه قیمت گذاری مواد و محصولات غذایی به تشکل‌های مربوطه ارسال نشده است افزود: ازحدود یک ماه پیش بحث‌هایی دربارهٔ واگذاری وظیفه قیمت گذاری به تشکل های مربوطه مطرح شد که وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در آخرین سخنرانی خود بر این موضوع صحه گذاشت.

او با اشاره به این‌که واگذاری وظیفه قیمت گذاری مواد غذایی به تشکل ها به معنای حذف دولت وسازمان حمایت از بازار نیست گفت: در صورت اجرایی شدن این کار تشکل‌ها راسا اقدام به قیمت گذاری می‌کنند وسازمان حمایت تنها نظارت کلی خواهد داشت و جلوی به هم ریختگی بازار را خواهد گرفت اما وظیفه اصلی برعهده تشکل‌ها خواهد بود که با متخلفان برخورد کنند.

این عضو هیات مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی افزود: به این ترتیب باید به زودی شاهد واگذاری وظیفه قیمت گذاری بسیاری از کالاهای غذایی مانند آب معدنی به تشکل‌های مربوط به آن‌ها باشیم. تنها قیمت گذاری حدود ۲۰ قلم کالای اساسی مانند برنج، نان، روغن و گوشت همچنان دراختیار دولت خواهد بود.

پیش از این معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته بود که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مسوول قیمت‌گذاری ۲۲ قلم کالای درجه یک استراتژیک و اساسی است.

حسن رادمرد افزوده بود که کالاهایی نظیر نان، شکر، روغن، گوشت، مرغ، تخم‌مرغ و کالاهای اساسی سبد خانوار توسط سازمان حمایت نظارت، کنترل و قیمت‌گذاری می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.