خرید تضمینی گندم در استان آذربایجان‌شرقی، ۷۵ درصد افزایش یافت

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: تاکنون ۲۹۴ هزار و ۱۱۷ تن گندم در استان به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد بیشتر شده است.

خرید تضمینی گندم در استان آذربایجان‌شرقی، ۷۵ درصد افزایش یافت

به گزارش ممتاز نیوز، اکبر فتحی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: گندم خریداری شده استان در مدت مشابه سال گذشته ۱۶۷ هزار و ۶۱۹ تن بود.

وی اضافه کرد: ۲۶۳ هزار و ۷۲۱ تن از گندم خریداری شده تا به امروز، از سوی شرکت غله و ۳۰ هزار و ۳۹۶ تن از سوی سازمان تعاون روستایی استان خریداری شده است.

فتحی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم برای امسال ۱۵۰ هزار ریال تعیین شده است، ادامه داد: تاکنون ۴۲۳ میلیارد ریال از بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان استان پرداخت شده و از مجموع بهای گندم خریداری شده که ۴۹ هزار و ۳۰۳ میلیارد ریال است کشاورزان استان ۴۸ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال طلب دارند و در واقع کمتر از یک درصد وجه گندم خریداری شده پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین ۱۴ هزار و ۹۵۱ تن گندم بذری تاکنون در آذربایجان شرقی خریداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: تولید گندم استان در سال زراعی گذشته ۵۶۴ هزار تن بود که ۲۷۲ هزار تن گندم خریداری و حدود ۲۲۵ هزار تن تحویل شرکت غله شد.

وی با بیان اینکه بیشترین گندم آذربایجان شرقی در شهرستان های هشترود و چاراویماق تولید شده است، افزود: سطح زیر کشت اراضی کشاورزی شهرستان هشترود ۱۳۷ هزار هکتار است که حدود ۹۰ هزار هکتار آن به گندم اختصاص دارد و پیش بینی می شود امسال یکصد هزار تن گندم در این شهرستان برداشت شود.

فتحی گفت: همچنین سطح زیر کشت گندم دیم در شهرستان چاراویماق ۷۵هزارهکتار و آبی ۶۰۰ هکتار است که پیش بینی می شود ۷۰ هزار تن گندم از این شهرستان برداشت شود.

وی افزود: همچنین تاکنون چهار هزار و ۵۰ تن دانه های روغنی کلزا از کشاورزان استان خریداری شده و ۲۳۳ میلیارد ریال از وجوه کلزاکاران استان معادل ۳۸درصد پرداخت شده است.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.