خرید وارداتی‌ها آزاد می‌شود؟

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 خرید وارداتی‌ها آزاد می‌شود؟

خرید وارداتی‌ها آزاد می‌شود؟

با گذشت حدود دو سال از رکود سنگین بازار خودرو و کاهش تولیدات این روزها خبرهای خوشی به مشتریان این بازار می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ممتازنیوز، کاهش تولید و در پی آن افزایش قیمت خودروهای داخلی موجب شد تا تقریباً از دو سال پیش رکودی سنگین بر بازار خودرو حاکم شود. افت کیفیت محصولات داخلی از طرفی و عمل نکردن خودروسازان به وعده‌های خود در قبال مشتریان باعث افزایش نارضایتی مردم از این صنعت و در پی آن تحریم بازار خودرو شد.
هر چند تلاش‌هایی برای بهبود شرایط بازار صورت گفته بود که از جمله آن می‌توان کاهش تعرفه واردات به ۴۵ درصد اشاره کرد اما حضور سودجویان در بازار از کاهش قیمت‌ها جلوگیری کرد و از طرفی محدودیت واردات شناسنامه‌ای خودرو نیز به این مشکلات دامن زد.
پس از روی‌کار آمدن دولت یازدهم که موجب ایجاد ثبات نسبی در بازار خودرو شد امید مردم به کاهش قیمت‌ها و بازگشت رونق به بازار خودرو نیز افزایش یافت که توافقات صورت گرفته در ژنو باعث شد تا این ثبات حفظ شود.
پس از لغو تحریم خودرو که اولین دستاورد توافقات ژنو به شمار می‌رفت تسهیل ورود خودروهای کره‌ای و اروپایی خبر خوش دیگری بود که به مشتریان بازار خودرو رسید.
به اعتقاد کارشناسان واردات خودرو با برندهای کره‌ای تا ۶ ماه آینده به‌طور رسمی به کشور تسهیل خواهد شد و خودروهای اروپایی نیز طی ۸ تا ۱۰ ماه آینده به‌طور رسمی به بازار ایران برمی‌گردند.
حال باید دید که با لغو تحریم‌ها و ورود خودروهای خارجی به کشور رونق به بازار خودرو بازمی‌گردد و مشتریان این بازار با شرایط راحت‌تری قادر به خرید این خودروها خواهند بود و یا باز هم مشکلی جدید سد راهشان می‌شود؟


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.