خشکسالی ۵۱۰ روستای لرستان را با مشکل مواجه کرده است

– مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: بروز خشکسالی و کاهش منابع آبی و سفره های زیرزمینی، تامین آب شرب مصرفی و موردنیاز ۵۱۰ روستای استان را با مشکل مواجه کرده است.

 

به گزارش ایرنا، ˈعلیرضا کاکاوندˈ روز شنبه در نشست کارگروه تخصصی امور سیل و مخاطرات دریایی برق و آب و فاضلاب لرستان افزود: این تعداد روستا دارای ۴۲ هزار خانوار ساکن با جمعیتی معادل ۱۶۸ هزار نفر هستند.

 

وی اظهار داشت: رفع این مشکل و تامین آب شرب مصرفی و موردنیاز اهالی این روستاها نیازمند حفر و تجهیز ۱۳۹حلقه چاه با اعتباری معادل ۲۶۰ میلیارد ریال است.

 

کاکاوند گفت: در همین ارتباط و برای حل موقت این مشکل و تامین آب شرب مصرفی و موردنیاز ۱۴۵ روستای استان۱۶۰ تانکر سیار حمل آب بکار گرفته شده است.

 

وی تصریح کرد: با توجه به تداوم روند کاهش بارندگی ها و کاهش منابع زیرزمینی، در شش ماه دوم سال جاری نیز ۱۳۸ روستای استان لرستان در مناطق کوهستانی و صعب العبور دچار مشکل کم آبی خواهند شد که برای رفع این مشکل نیز ۳۵ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

 

کاکاوند گفت: هم اینک کار آبرسانی به دو هزار و ۸۳۶ روستا در استان لرستان با جمعیتی بالغ بر ۶۸۲ هزار نفر از طریق ۳۳۸ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق و ۱۱۲ دهنه چشمه و قنات با حجم آبی ۲۰ میلیون و ۲۱۶ مترمکعب انجام می شود.

 

جنگل و مراتع

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.