خطر حفاری در چاه های نفتی کاهش می یابد

سه شنبه ۲۷ تیر – ۱۰:۴۰:۱۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

ابداع جدید شلمبرگر؛

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- شرکت شلمبرگر با رونمایی از یک خدمت منحصر به فرد در صنعت نفت، موفق شده است خطرهای حفاری را کاهش دهد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  شرکت آمریکایی شلمبرگر خدمت نوینی با نام نئوسکوپ (NeoScope) عرضه کرده که همزمان با حفاری و به طور خودکار، به ارزیابی بافت های زمین شناسی می پردازد و با استفاده از فناوری مولدهای نوترونی تپنده، نیاز به منابع شیمایی را از بین می برد.
فناوری منحصر به فرد نئوسکوپ، با ارائه اندازه گیری های آنی و لحظه ای، می تواند تفسیر اطلاعات و تصمیم گیری را در همه شرایط حفاری، جهت دهی کند.
استیو کافمن، از مدیران شرکت شلمبرگر گفت: این خدمت با طراحی فشرده و فناوری پیشرفته خود سبب کوتاه شدن زمان عملیات سکو، کاهش خطرها و دستیابی به مجموعه جامعی از سنجش های مربوط به فیزیک نفتی می شود.
به گفته کافمن، این فناوری با حدود ۲۰۰ عملیات موفق در مرحله آزمایش میدان در ۳۰ کشور جهان، توان خود را برای ارائه اطلاعات بسیار با کیفیت و کاهش خطرهای عملیاتی و فنی، به اثبات رسانده است.
شلمبرگر در چهار سال گذشته، فناوری نئوسکوپ را بارها در بافت ها و محیط های مختلف، از بافت های کربنات فشرده تا میدان های متعارف، مورد آزمایش عملی قرار داده است.
کارشناسان فنی این شرکت، اعتبار داده های پیچیده به دست آمده از این فناوری را با شبیه سازی و آزمایش، هم در محیط های آزمایشگاهی و هم در میدان های نفتی، مورد بررسی قرار داده اند.
در مورد چاه یاد شده، داده های به دست آمده از فناوری نئوسکوپ با فراهم کردن امکان ارزیابی چاه بدون استفاده از مواد شیمیایی، سبب شد هفت روز در عملیات حفاری صرفه جویی شود.
شلمبرگر بزرگترین شرکت ارائه کننده خدمات حفاری در جهان به شمار می آید و مجموع سود آن در سال ۲۰۱۱ میلادی، به حدود ۴۰ میلیارد دلار می رسیده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۷۱۶۴۰۵۰۱۶۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.