خلاقیت در آثار فیلم سازان کوتاه به ندرت یافت می شود

سینماپرس-گروه سینما/ یک فیلم ساز کوتاه گفت: فکر کنم که اگر تا امروز فیلم های خلاقانه زیادی را از لحاظ کمی ندیدم دلیل آن عدم وجود آن رقابت تنگاتنگ مابین فیلم سازان است.

عاطفه خادم الرضا فیلم ساز حاضر در بیست نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران به کمبود آثار خلاقانه در این دوره از جشنواره اشاره کرد و خبرنگار سینماپرس گفت: فکر کنم که اگر تا امروز فیلم های خلاقانه زیادی را از لحاظ کمی ندیدم دلیل آن عدم وجود آن رقابت تنگاتنگ مابین فیلم سازان است یعنی اینکه فیلم سازان این زحمت را به خود نمی دهند که خلاقیت را در آثار خود تزریق کرده و نشان دهند تا این کار برای ساخت پذیرفته شده – بودجه ای برای آن اختصاص یابد و تهیه کننده ای هم برای ساخت و تولید آن پیش قدم شود. در حال حاضر این نوع رقابت مابین فیلم سازان کوتاه دیده نمی شود به علاوه اینکه آموزش هم نقش بسیار مهمی در این بین ایفا می کند.

وی به نقش و جایگاه هیئت انتخابی در این قبیل جشنواره ها اشاره کرد و افزود: هیئت انتخابی که فیلم ها را برای حضور در جشنواره انتخاب می کنند مسئولیت و وظیفه دارند تا فیلم سازان را ترغیب کنند تا آثاری بهتری را بسازند و با آنها یادآور شوند که هر فیلم نامه ای قرار نیست تولید شود و هر فیلمی هم که ساخته می شود قرار نیست وارد جشنواره شود.

این فیلم ساز ادامه داد: ترغیب کردن فیلم سازان به بیشتر فکر کردن موضوع بسیار مهمی است که نباید فراموش شود. به فیلم ساز جوان و تازه کار باید گفت “با خودت بیشتر درگیر شو و بیشتر فکر کن و ایده ای را که درگیرش هستی را بهتر ببین و بهتر بررسی کن تا کاری را که جلوی دوربین می بری کاری با استانداردهای مناسبی باشد”

خادم الرضا خاطرنشان کرد: مسئولیت یک کارگردان این است که زاویه دیدی را به من نشان دهد که من تا به حال تجربه نکرده ام. همچنین یک کارگردان باید از لحاظ زیبایی شناسی هم تصویر زیبایی را به من ارائه دهد که متاسفانه می بینیم که کارگردانان جوان ما حتی به لحاظ قاب بندی و کیفی هم مسئولیت خود را خوب انجام نمی دهند.

وی تصریح کرد: وجود چنین جشنواره هایی بسیار مفید است یعنی بسیار خوب است که ما جشنواره ای بین المللی داریم که درمورد فیلم کوتاه است که موجب می شود فیلم سازان داخلی و خارجی در آن حضور پیدا کنند. اما لازم است تا در این قبیل جشنواره ها کارگاه های آموزشی برگزار شود تا خلاقیت را به فیلم سازان آموزش دهند حتی لازم است نقاط ضعف و قوت هر دوره جشنواره بررسی و آنالیز شده تا در کارگاههای آموزشی که در جشنواره سال آینده برگزار می شود تدریس شود.

انتهای پیام/ر.ق/

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۷۴۳۳


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.