خواب راحت با تختخواب مناسب

مهارت‌های زندگی > خانواده– یک خواب خوش و راحت تابع عوامل زیادی است.

داشتن یک تختخواب خوب و استاندارد نقش زیادی در این زمینه دارد و باعث می‌شود تا در طول روز میزان کارایی افراد افزایش پیدا کند.
به همین دلیل خرید یک تختخواب استاندارد و مناسب، اصلی‌ترین موردی است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشت. امروزه هزاران نوع تختخواب در بازار موجود است که یافتن و انتخاب گزینه مناسب را تا حدی دشوار می‌کند، در زیر می‌کوشیم تا مهم‌ترین نکته‌ها را در انتخاب و خرید یک تختخواب مناسب پیش روی شما قرار دهیم:

پیش از رفتن به بازار، درازا و پهنای اتاق خواب خود را به‌دقت اندازه بگیرید. ممکن است اتاق شما آنقدر کوچک باشد که مجبور به خرید کاناپه‌های تخت‌شو یا تخت‌های کارسازی شده در دیوار باشید. تصمیم‌گیری درباره اندازه یک تخت مناسب نیمی از کار است.
قبل از خرید تخت یک نکته دیگر را باید درنظر داشت و آن به‌دست آوردن اطلاعات لازم از طریق منابع گوناگون درباره انواع تختخواب‌ها و جنس آنهاست.

توجه به این نکته ضروری است که پایه‌های سنگین تخت و یراق زینتی زیاد آن باعث می‌شوند تختخواب فضای زیادی را اشغال کند. تخت‌های یک نفره استاندارد عرضی در حدود۹۰ تا ۱۱۰ سانتی‌متر و تخت‌های دونفره پهنایی در حدود ۱۳۵ تا ۱۵۰ سانتی‌متر دارند.
به ارتفاع تختخواب نیز دقت کنید، ارتفاع باید در هنگام نشست و برخاست موجبات راحتی شما را فراهم آورد، بهترین ارتفاع برای تختخواب ۳۵ تا ۴۰ سانتی‌متر است.

جنس تختخواب مانند فلز، چوب، ام‌دی‌اف و. . . را نیز با توجه به سلیقه و راحتی‌ خودتان انتخاب کنید. اگر به بو حساس باشید این نکته مهمی محسوب می‌شود. با این حال تختخواب‌ها از جنس ‌ام‌دی‌اف امروزه جزو متداول‌ترین انواع تختخواب‌ها به‌حساب می‌آیند.دقت کنید چارچوب تخت محکم باشد و لبه‌های فلزی بادوام باشند. چارچوب خوب سال‌ها کار می‌کند. بنابراین از محکم بودن چارچوب تخت اطمینان پیدا کنید.

گاهی خرید تخت آماده به‌صرفه‌تر و ارزان‌تر از تخت سفارشی در می‌آید؛ اما اگر سبک و شکل ویژه‌ای را مدنظر دارید و نمی‌توانید در بازار پیدا کنید، چاره‌ای جز سفارش‌دادن ندارید.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.