خواص لیمو و اثرات آن

گردآوری توسط گروه پزشکی و سلامت ممتازنیوز

لیمو یکی از میوه هایی است که اینک بسیار دیده می شود در بازار قابل خریدن است بهتر است خواص این میوه را بدانید .

منبع خوبی از پتاسیم است و برای قلب و عروق بسیار مفید است .علاوه بر آن به هضم غذا نیز کمک می کند و برای اعصاب نیز بسیار مفید است .
علاوه بر ان به سیستم عصبی نیز کمک می کند و باعث تقویت اعصاب و روان است .کبد شما را تحریک می کند و سبب سلامتی کبد است علاوه بر آن نفس شما را تازه می گرداند .اگر می خواهید پوستی ضد لک داشته باشید از این میوه استفاده کنید.

خواص لیمو و اثرات آن

در اغلب موارد استفاده از شامپوی نامناسب و مخمر مالاسزیا Malassezia باعث پیدایش شوره در پوست سر می‌شود. خوشبختانه لیموترش به راحتی می‌تواند با این مخمر مقابله کند. برای این کار هفته ای یک مرتبه از آب لیموترش استفاده کنید. آب لیموترش را گرفته و به موهای خود زده و ۵ دقیقه بعد موهای‌تان را شامپو بزنید.
لیموترش قابضی است که می‌تواند سلول‌های پوست سر را تنگ‌تر کند. این کار باعث می‌شود پوست سر محکم‌تر و محافظت شود. توصیه می‌کنیم از شامپوی ضدشوره استفاده کنید و اگر شوره‌های همچنان روی سرتان جا خوش کردند به متخصص پوست مراجعه کنید.
 
لیموترش برای درمان آفت‌های دهان بسیار موثر عمل می‌کند. برای این کار آب یک عدد لیموترش تازه را گرفته و با یک لیوان آب ولرم مخلوط کنید و روزانه ۳ مرتبه دهان خود را با این محلول شستشو دهید.خواص لیموترش درمان آفت‌ها را تسریع می‌بخشد. باید بگوییم که در ابتدا تماس آب لیموترش با آفت‌ها باعث سوزش خواهد شد اما این حس ناخوشایند در طول درمان رفته رفته از بین خواهد رفت.

خواص لیمو و اثرات آن
برای مقابله با زکام با آب لیموترش قرقره کنید

اگر دماغ‌تان کیپ شده، عطسه امان‌تان را بریده و کلا از زکام رنج می‌برید، لیموترش می‌تواند کمک‌تان کند. برای این کار ۲ سی سی لیتر آب لیموترش تازه را با ۲ سی سی لیتر آب گرم مخلوط و روزانه ۳ الی ۴ مرتبه با این محلول قرقره کنید. اگر دنبال دلیلش می‌گردید باید بگوییم که لیموترش ضدآلرژی و ضدالتهاب است و برای همین برای درمان زکام موثر است.

  • سموم را از خون شما می برد و به شادابی پوست کمک می کند .
  • سبب می شود که وزن شما کم شود و سالم تر زندگی کنید .
  • به شما انرژی می دهد و برای فعالیت های روزانه مناسب است.
  • هر روز مقداری با اب مخلوط کنید و بنوشید تا سلامتی را حس کنید .
  • ضد بیماری های ویروسی است و از بروز این بیماری ها جلوگیری می کند .
  • علاوه بر ان سیستم ایمنی را تقویت می کند و برای ضد گلو درد است.
نظر تان را در مورد این مطلب در پایین صفحه در بخش نظرات بنویسید  

+ ۰

مخالفم + ۰


دانستنیهای پزشکی Rss
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.