خواننده کره‌ای کلید پیروزی در انتخابات مالزی!

۲۳ام بهمن ،

AFP0-5.jpeg

به نظر می‌رسد که خواننده کره‌ای به وسیله‌ای برای پیروزی در انتخابات مالزی تبدیل شده است!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در مالزی، سای، خواننده کره‌ای که با خواندن تک آهنگی، ره صد ساله را در عرض چند ماه طی کرده، به موضوع مهمی در کارزار انتخاباتی مالزی تبدیل شده است و دو حزب مطرح مالزی تلاش می‌کنند تا با بهره‌گیری از شهرت این خواننده راه خود را برای پیروزی در انتخبات پیش رو هموار کنند.

چندی پیش حزب مخالف دولت مالزی با نام “اقدام دموکراتیک (DAP)” که یکی از مخالفان جدی دولت کنونی مالزی به شمار می‌رود و خود را برای انتخابات پیش رو در این کشور آماده می‌کند، برای انتقاد از سیاست‌های دولت “نجیب تون رزاق” به تولید ویدئویی اقدام کرد که با الهام از ویدئوی پربیننده سای تهیه شده بود و در بخش‌های مختلف آن به سیاست‌های دولت مالزی در بخش‌های مختلف انتقاد کرده بود.

این ویدئو “UBAH Rocket Style” نام داشته و به چهار زبان انگلیسی، باهاسا، ماندارین و تامیل انتشار یافته بود.

“تئو نای چینگ”، از مقامات بلندپایه حزب DAP در خصوص این ویدئو گفته بود: ما در این ویدئو بعضی از رسوایی‌های موجود در مالزی را نشان داده‌ایم و امیدواریم با انتشار یافتن گسترده آن توجه مردم مالزی را به این رسوایی‌ها جلب کنیم.

وی تصریح کرد: ما امیدواریم با این ویدئو رای‌دهندگان جوان را با مشکلات و رسوایی‌های موجود در مالزی آشنا کرده و آنها را به کنجکاوی در این خصوص ترغیب کنیم.

این ویدئو در حالی انتشار یافته و مورد استقبال مخالفان دولت قرار گرفت که تنها یک ماه پس از آن خبر می‌رسد که دولت مالزی قصد دارد برای آغاز سال نوی چینی “سای” را به این کشور دعوت کند.

این خواننده توسط حزب باریسان ناسیونال که نجیب تون رزاق از اعضای آن است به مالزی دعوت شده و قرار است در روز ۱۱ فوریه و همزمان با آغاز سال نوی چینی در شهر پنانگ در شمال مالزی به اجرای برنامه بپردازد، حال آنکه حضور در این برنامه برای عموم مردم مالزی آزاد و رایگان خواهد بود.

این در حالی است که این اقدام دولت مالزی با انتقادات بسیاری در این کشور مواجه شده است و دولت نجیب تون رزاق و حزب باریسان ناسیونال به تلاش برای پیروزی در انتخابات با امکانات دولتی متهم شده‌اند.

برخی دیگر نیز این اقدام دولت را تلاش برای جذب آرای چینی‌های مالزی عنوان می‌کنند که اگرچه در اقلیت قرار دارند اما از نظر اقتصادی در مالزی قدرتمند می باشند.

در این راستا تئو کوک، رییس شاخه جوانان حزب DAP گفت: آنها محبوبیت خود را از دست داده‌اند و تلاش می‌کنند تا با آوردن یک خواننده خارجی جوانان را به سمت خود بکشند.

این اظهارات و کشمکش‌ها در حالی صورت می‌گیرد که هنوز زمان انتخابات عمومی در مالزی مشخص نیست اما دولت مالزی چند ماه دیگر بیشتر برای برگزاری این انتخابات وقت ندارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.