خودروسازان به قیمت‌های جدید اعتراض رسمی نکردند

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

رییس شورای رقابت اعلام کرد: اظهار نظرهای مطرح شده پیرامون قیمت جدید خودرو از نظر قانونی ارزشی ندارد و تاکنون هیچ اعتراض رسمی از خودروسازان دریافت نکرده‌ایم.

رضا شیوا تصریح کرد: شورای رقابت پس از تصویب دستورالعمل جدید در نامه‌ای رسمی آن را به خودروسازان ابلاغ کرد و از آن زمان هیچ واکنش یا عکس‌العمل خاصی از طرف آنها به شورای رقابت اعلام نشده است.

وی با بیان این که طبق قانون تنها نهاد تصمیم‌گیری برای قیمت خودرو شورای رقابت است، اظهار کرد: اگر بنا باشد خودروسازان واکنش در رابطه با قیمت‌ها داشته باشند مربوط به ایرادات و یا سوالات احتمالی آنهاست اما این مساله در اصل قضیه تغییری ایجاد نکرده و دستورالعمل شورا بدون هیچ حرف و حدیثی لازم‌الاجراست.

شیوا با بیان این که دستورالعمل جدید هم به نفع مردم و هم به نفع خودروسازان است گفت: ما در قیمتهای جدید سعی کرده‌ایم از نظر اقتصادی ملاک‌های خودروسازان لحاظ شده و بازار نیز برای مردم شرایطی امن ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن فرمول جدید شفافیت به بازار خودرو برمی‌گردد و به این ترتیب با خارج از شدن دلال‌ها از چرخه بازار مردم قیمت‌ها را بدون واسطه از کارخانه دریافت می‌کنند.

— .

آخرین اخبار اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.