“داستانک” با دست پر از عراق برگشت

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

نمایش “داستانک” به کارگردانی امیرحسین شفیعی بعد از شرکت در جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی دربندی خوان عراق با کسب دو مقام به ایران بازگشت.

امیرحسین شفیعی کارگردان نمایش “داستانک” در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص حضور این نمایش در جشنواره دربندی خوان عراق گفت: نمایش “داستانک” بعد از حضور در جشنواره های مختلف داخلی این بار در جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی دربندی خوان کردستان عراق شرکت کرد و توانست دو جایزه کسب کند.
وی ادامه داد: کشورهایی همچون استرالیا، آلمان، یونان، مصر، ترکیه، لهستان نیز در این جشنواره شرکت داشتند که سطح کیفی جشنواره را بالا بردند.
شفیعی کارگردان برگزیده جشنواره دربندی خوان خاطرنشان کرد: البته دو گروه از ایران شرکت داشتند که هر دو گروه خوش درخشیدند.
وی افزود: اکثر نمایش های جشنواره به صورت فیزیکال که یک زبان بین المللی است اجرا شد نمایش “داستانک” هم که یک نمایش فیزیکال است توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند.
وی با بیان بومی بودن داوران جشنواره گفت: تمامی داوران از پیشکسوتان تئاتر عراق بودند که داوری خوبی داشتند.
شفیعی افزود: کارگردانی اول جشنواره و بازیگری دوم زن جشنواره به نمایش ما اختصاص یافت.
وی ادامه داد: بازیگران نمایش راضیه ده پائینی و علی عمرانی بودند ولی متاسفانه تعدادی از بازیگران فرم ما به دلیل مشکلات گذرنامه ای نتوانستند ما را همراهی کنند.
وی افزود: الهه جنیدی به عنوان دستیار کارگردان، مینا کاظم زاده روابط بین الملل، روح اله زندی مشاور کارگردان و روح اله سنایی طراح صحنه گروه را همراهی کردند./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.