داستان تصوف در شمال آفریقا

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «تصوف در شمال آفریقا» به کوشش سید محمد صدر هاشمی،سید حسن عصمتی،سید سعید هاشمی نسب و پروانه عروج نیا از سوی موسسه انتشاراتی الهدی به بازارکتاب عرضه شده است.

این مجموعه مقالات با رویکرد پژوهشی در موضوع تصوف در شمال آفریقا که با حمایت مرکز مطالعات فرهنگی بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با هدف معرفی جریان بیداری اسلامی در دو کشور مصر و تونس تالیف شده است.

آنطور که در دیباچه کتاب آمده است انگیزه اصلی تولید این اثر آشنایی دقیق تر با جایگاه تاریخی و معاصر تصوف در شمال آفریقا و شناسایی مهمترین مولفه های فرهنگی تاریخی آن است. در این کتاب کوشش شده تا مخاطبان با مطالعه این مقالات با اشراف علمی بیشتری به تحلیل حرکت عظیم بیداری اسلامی در کشورهای تونس و مصر بپردازند.

ناشر درباره کتاب اینونه توضیح می دهد: « «تصوف در شمال آفریقا» از آن جهت می تواند دارای اهمیت باشد که با آغاز بیداری اسلامی در کشور تونس وپ س از آن کشیده شدن این شعله ستم سوز و ظالم برانداز به جمهوری عربی مصر و دیگر کشورهای اسلامی نگاه جهانیان به سوی منطقه شمال آفریقا چرخید و حوادث آن در صدر اخبار رسانه های جهان قرار گرفت.مجموعه مقالات تهیه شده در این کتاب عمق و ریشه این جریان زنده وپویا را برای خواننده اثر آشکار می کند.»

این اثر در غرفه الهدی واقع در شبستان، راهروی ۱۲ عرضه می شود.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.