شکوفایی اقتصاد اسلامی در شمال آفریقا

سازمان بین‌المللی اعتبارسنجی «استاندارد اند پورز» (Standard and Poor’s) در گزارش جدید خود از شکوفایی اقتصاد اسلامی در شمال آفریقا خبر داد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، در این گزارش آمده است: وقوع تغییر و تحولات اخیر در شمال آفریقا، این منطقه را برای رشد اقتصاد اسلامی آماده کرده‌ است.

با توجه به فقدان سرمایه‌گذاری‌های طولانی مدت در بانک‌ها برای انجام پروژه‌ها، اقتصاد اسلامی به گزینه خوبی برای تأمین‌ اعتبار زیرساخت‌ها و پروژه‌ها در کشورهای شمال آفریقا تبدیل شده است.
همچنین، پیشرفت چشمگیر جهانی اقتصاد اسلامی در دهه اخیر و سودآوری ۱۴۰۰ میلیارد دلاری آن، سبب شده است که کشورهای شمال آفریقا برای رهایی از رکود به نظام مالی اسلامی روی بیاورند.

کسری قابل توجه حساب جاری و کاهش منابع مالی قراردادی، دولت‌های کشورهای شمال آفریقا را که شاهد وقوع انقلاب‌های اخیر بوده‌اند، به سمت استفاده از فرصت‌های موجود در اقتصاد اسلامی سوق داده است.

گزارش سازمان بین‌المللی اعتبارسنجی «استاندارد اند پورز» می‌گوید: شکوفایی اقتصاد اسلامی در شمال آفریقا بیشتر در کشورهای مصر، تونس و مراکش اتفاق افتاده است و دولت‌های این کشور‌ها چارچوب‌های قانونی جدیدی را برای استفاده از اقتصاد اسلامی طراحی کرده‌اند./Out-Law.com


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.