دانشجویان خواستار اجرای کامل آیین‌نامه‌های صنفی و رفاهی هستند

دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی ارومیه با اشاره به اعتراض جمعی از داوطلبان به عدم اجرای ۲۱ مورد از آیین‌نامه‌های صنفی و رفاهی دانشجویان، گفت: هدف دانشجویان این دانشگاه از این اعتراضات دست‌یابی به مطالبات صنفی بوده است.

محمدرضا سالمی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به موارد اعتراض این دانشجویان، تصریح کرد: یکی از اعتراض‌ها به اجرا نشدن مواد آیین‌نامه تشکیل تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی است.

وی افزود: علاوه بر آن مطابق این آیین‌نامه در ۲۰ روز پس از تقاضای چاپ نشریه، دانشگاه موظف است موافقت و یا مخالفت خود را با ذکر دلیل اعلام کند و این در حالیست که پس از گذشت یک سال و نیم از درخواست دانشجویان برای انتشار نشریه شورای صنفی، دانشگاه هنوز علت مخالفت خود را اعلام نکرده است.

سالمی با اشاره به اینکه از دیگر مشکلات دانشجویان امکانات غذایی، خوابگاهی و آموزشی است، اظهار کرد: با اینکه دانشگاه اعلام کرده بود کلاس‌ها از ۲۳ شهریور ماه آغاز می‌شود، اما نه تنها در این زمان کلاسی برگزار نشد، بلکه تا دو هفته بعد از این تاریخ، خوابگاه نیز به دانشجویان داده نشد و اکنون هم بسیاری از خوابگاه‌ها امکانات اولیه مطابق با آیین‌نامه را نیز ندارند.

دبیر شورای صنفی دانشگاه ارومیه با اشاره به اینکه پس از تاریخ شروع کلاس‌ها تا یک هفته به دانشجویان سرویس غذایی نیز ارایه نمی‌شد، تصریح کرد: علاوه بر آن طبق آیین‌نامه دانشگاه، در صورتی که دانشجویان روزهای پنجشنبه کلاس رسمی داشته باشند، دانشگاه موظف به ارائه سرویس و غذا به آنهاست و این در حالیست که علاوه بر آنکه دانشجویان از این امکانات برای حضور در کلاس‌های رسمی روز پنجشنبه بی‌بهره‌اند، دانشگاه نیز اعلام کرده در صورت اعتراض به این شرایط، درس دانشجوی معترض حذف می‌شود.

سالمی در پایان گفت: البته در زمان اعتراض دانشجویان به این موارد، معاونت دانشجویی دانشگاه نیز در این تجمع حضور داشت و به پرسشهای دانشجویان پاسخ داد، اما هنوز دانشجویان به این موارد اعتراض دارند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.