دانشگاه‌ها برای درآمد زایی باید تولیدات علمی خود را به فن‌آوری تبدیل کنند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دانشگاهها برای اینکه وابستگی خود را به بودجه دولتی از بین ببرند باید توانایی درآمدزایی مستقل داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس دانشگاه آزاد که خواستار ردیف بودجه مستقل برای سازمان تحت امرش شده بود گفت: دانشگاه آزاد یک موسسه خصوصی است و نمی‌تواند ردیف بودجه مستقل داشته باشد و تعلق گرفتن بودجه به غیر از وام صندوق رفاه دانشجویی به دانشگاه آزاد نیازمند تحلیل و بررسی‌های لازم است.

وی با تاکید بر اینکه اگر دانشگاه آزاد از بودجه عمومی ردیف مستقل دریافت کند باعث می‌شود دانشگاه‌های دیگر هم چنین خواسته‌ای داشته باشند تصریح کرد: دانشگاه‌های سراسر دنیا به صورت هیات امنایی اداره و با درآمد مستقل خود امورات دانشگاه را می گذارنند اما در کشور ما همه دانشگاه‌ها از بودجه دولتی ارتزاق می‌کنند.

سلیمی در ادامه افزود: دانشگاه‌ها برای درآمدزایی مستقل باید تولیدات علمی خود را به فن‌آوری تبدیل کنند تا وابستگی خود را به بودجه دولتی از بین ببرند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان خاطر نشان کرد: پیشنهاد رئیس دانشگاه آزاد مبنی بر اینکه ۵۰ درصد شهریه دانشجویان به صورت وام قرض‌الحسنه به خود آنها برگردانده شده و از طریق گفتگو با بانک‌ها محقق شود تا این ایده مطلوب که باعث کمتر شدن فشار بر روی دانشجویان خواهد شد عملی شود.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.