دانشگاه اصفهان، دانشگاه برگزیده کشوری در زمینه ارائه خدمات مامایی شد

به گزارش ایمنا فاطمه زعفرانی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: سه دانشگاه علوم پزشکی کشور که در زمینه ارائه خدمات مامایی در سه حوزه بهداشت، درمان و آموزش حائز بیشترین امتیاز شدند به عنوان دانشگاه برتر انتخاب شدند و از روسای سه دانشگاه مذکور در مراسم کشوری بزرگداشت روز جهانی ماما تقدیر خواهد شد.
وی دانشگاه‌های مشهد، اصفهان و اراک را سه دانشگاه برتر عنوان کرد و در خصوص نحوه انتخاب این دانشگاه‌ها تصریح کرد:‌ سه کارگروه تخصصی متشکل از کارشناسان ستادی حوزه بهداشت، درمان و اعضای هیئت علمی دانشگاهی، مستندات ارسالی توسط دانشگاه‌ها را براساس چک لیست انتخاب دانشگاه برتر در زمینه ارائه خدمات مامایی بررسی کرده که در نهایت نتایج مذکور حاصل شد.
زعفرانی ادامه داد: بدین منظور فعالیت‌های دانشگاه‌ها در سه حوزه بهداشت و درمان و آموزش در نظر گرفته شد و ملاک‌های بررسی در حوزه درمان شامل اجرای بخشنامه‌های ساختاری، نیروی انسانی، پرداخت تعرفه‌های زایمانی و رعایت بخشنامه نظارت و اعتبار بخشی و اجرای برنامه بیمارستان دوستدار مادر در حوزه بهداشت، داشتن برنامه عملیاتی مدون سالیانه دفتر سلامت خانواده در نظر گرفته شد.
وی بیان کرد:‌ در حوزه آموزش نیز اجرای بخشنامه در خصوص استفاده خدمتی از ماما به عنوان رئیس دانشکده یا یکی از معاونین دانشکده ملاک سنجش قرار گرفت.
گفتنی است‌ مراسم روز جهانی ماما ۱۸ اردیبهشت ماه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ساعت ۸ تا ۱۲ در مرکز قلب تهران برگزار می‌شود.
/۱۰۴

اخبار اخبار علمی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.