داوری چهارمین مسابقه فیلم‌نامه‌نویسی کانون آغاز شد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

داوری اولیه آثار چهارمین مسابقه فیلم‌نامه‌نویسی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با پایان یافتن مهلت ارسال اثر به این مسابقه ۵۸۹ عنوان فیلم‌نامه در اختیار کانون قرار گرفت که نسبت به دوره‌ی قبل نزدیک به ۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در این میان داوری اولیه مسابقه توسط منوچهر اکبرلو، لیلا میرهادی و سارا خلیلی از روز ۱۷ آبان آغاز شده است و تا پایان آذر ادامه خواهد یافت.

این مسابقه در سه محور خلیج فارس، سنت‌های قومی و بومی سرزمین مادری و آزاد و در دو بخش “داستانی” و “پویانمایی” کوتاه و بلند (سینمایی) فراخوان خود را منتشر کرده بود.

بر اساس اعلام اداره کل امور سینمایی کانون در سه محور مورد اشاره به ترتیب ۳۱، ۸۹ و ۴۵۱ اثر مورد داوری قرار می‌گیرد و ۱۸ اثر نیز به سبب تکراری بودن و نقص در ارسال مدارک از چرخه‌ی این رقابت خارج شده است.

به گفته‌ی هادی یقین‌لو مدیر امور سینمایی کانون و دبیر جشنواره بیشتر این فیلم‌نامه‌ها را آثار داستانی کوتاه شامل ۴۰۷ اثر تشکیل می‌دهند در حالی که ۷۰ اثر نیز به فیلم‌های سینمایی بلند اختصاص دارد.

در میان آثار پویانمایی نیز ۸۸ فیلم‌نامه‌ی کوتاه و ۶ فیلم‌‌نامه‌ی بلند پویانمایی نیز به دبیرخانه ارسال شده است.

یقین‌لو تاکید کرد که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به آثار برگزیده جوایزی را اهدا و از تولید بعضی از این فیلم‌ها نیز حمایت می‌کند.

انتهای پیام/
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. سیده فاطمه بهشتی:

    با عرض سلام و خسته نباشید.اگر امکان توضیح جزئیات بیشتر راجع به داوری فراهم میشد بهتر بود. مثلا اسامی کسانی که از دور مسابقات خارج شده بودند ذکر میشد. یا فیلمنامه هایی که مورد داوری قرار گرفته اعلام میشد. با تشکر بهشتی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.