دبیرکل حزب موتلفه اسلامی: نشاط سیاسی حاکم بر رقابت‌های انتخاباتی باعث مشارکت ۶۵ درصدی شد

سه شنبه ۱۹ اردیبهشت – ۰۵:۳۲:۰۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به دستاوردهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: مردم با اکثریت قاطع نیروهای جریان اصولگرایی را به مجلس نهم فرستادند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محمدنبی حبیبی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، اظهار کرد: گفتمان جامعتین و جبهه متحد اصولگرایی در این دوره از رقابت‌ها، تعمیق تفکر اصولگرایی در جامعه و تحقق همگرایی نیروهای اصولگرا بود، بحمدالله اولین دستاورد انتخابات نهم تضمین گفتمان اصولگرایی در شکل گیری مجلس نهم بود. آگاهان سیاسی می‌دانند که دو سال قبل از انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی خطر جریان فتنه و انحراف جدی بود.
حبیبی انتخابات مجلس نهم را سالم، جدی و رقابتی توصیف و تصریح کرد: نشاط سیاسی حاکم بر رقابت‌ها باعث یک مشارکت ۶۵ درصدی شد، این مشارکت وسیع مردمی طراحان تداوم جنگ نرم علیه ملت و روحانیت اسلام را ناامید ساخت. چراکه مردم اقتدار نظام را در این انتخابات به نمایش گذاشتند و جبهه‌ها نیز خود را مستظهر به حمایت روحانیت اسلام کردند. بدون شک وحدت ملی و انسجام اسلامی در این انتخابات مثال زدنی است.
وی ادامه داد: همه باید به رای مردم احترام بگذاریم و به منتخبین ملت تبریک بگوییم و کسانی هم که به مجلس راه پیدا نکردند ان‌شاءالله در شکل‌گیری یک مجلس نیرومند و مقتدر، نمایندگان منتخب را یاری کنند.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی خطاب به منتخبین ملت تاکید کرد: امیدوارم مجلس آرامش سیاسی کشور را در ۴ سال آینده با هدایت‌های مقام معظم رهبری تامین کند تا در سایه این آرامش و متانت، اهداف و برنامه‌های نظام را تحقق بخشند. به ویژه در سال ۹۱ که سال حمایت از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.
وی افزود: نباید فراموش کنیم مردم از منتخبین خود می‌خواهند که در مهار تورم و حل مشکل گرانی، بیکاری و کاهش فشارهای اقتصادی و مقابله با تحریم‌ها تلاش جدی، مستمر و اثر گذار داشته باشند.
حبیبی با اشاره به تامل مجلس هشتم در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بیان کرد: شیب اجرا همانطور که در قانون هدفمندی یارانه‌ها آمده است باید ۵ ساله و مطابق با طاقت اقتصادی اقشار ضعیف جامعه باشد، اگر دولت اصرار دارد آن‌را در دو یا سه مرحله اجرا کند مجلس باید به نقش نظارتی خود در اجرای قانون تاکید ورزد. دولت در موقع تصمیم سازی در مجلس می‌تواند از حداکثر توان کارشناسی خود برای محفوظ شدن نظراتش استفاده نماید ولی وقتی موضوعی به صورت قانون درآمد قانون را اجرا کند.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تحولات مصر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: متاسفانه نظامیان دست خود را به خون مسلمانان این کشور آلوده کردند نظامیان هر چه زودتر باید قدرت را به منتخبین واگذار کنند و از خونریزی و خشونت بیشتر پرهیز کنند. ملت مصر دیگر خواهان بهبود روابط با رژیم صهیونیستی و بازگشت عوامل مبارک به قدرت نیست، اگر به هدف خود نرسد میدان التحریر همچنان از موج جمعیت خالی نخواهد ماند.
وی همچنین با ابراز خشنودی از شکست سارکوزی خاطرنشان کرد: نتیجه پیروی از سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی همین است که در آرای مردم منعکس شد. سارکوزی در پیروی از سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی افراط کرد، در تحریم‌ها و تهدیدها علیه ملت ایران از هیچ کوششی فرو گذار نکرد، این هم عاقبت بد مستی او در سپهر سیاست فرانسه بود. امیدواریم این موضوع درس عبرتی برای رییس‌جمهوری جدید فرانسه باشد.
حبیبی با اشاره به انتخابات پارلمانی در سوریه نیز گفت: ۷ هزار نامزد در این انتخابات حضور دارند. سوریه در حال حاضر یک دموکراسی واقعی را بر اساس اصلاحات جدید تجربه می‌کند، سرنوشت مردم در جنگ‌های خیابان معلوم نمی‌شود آن‌ها را باید در آراء ملت درون صندوق‌ها جستجو کرد این انتخابات نماد اصلاحات بومی در این کشور است و نشان می‌دهد بشار اسد درصدد انجام اصلاحات جدی است.
وی در پایان با اشاره به میلاد حضرت زهرا (س)، میلاد امام خمینی(ره) و روز زن اظهار کرد: زنان مسلمان ایرانی الگوی زن مسلمان در دنیای امروز هستند و الگوی آن‌ها هم زندگی قدسی و روحانی حضرت زهرا (س) است.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با تکریم یاد امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی گفت: قرن ما قرن امام خمینی (ره) است. امام(ره) هنوز هم در تحولات قرن ما اثرگذار است و این اثرگذاری از طریق ملت و به ویژه بانوان انقلابی در صحنه‌های سیاسی داخلی و خارجی صورت می‌گیرد. وی افزود: خدا را شکر که بعد از ارتحال امام خمینی (ره) رهبری انقلاب به عهده شخصیتی قرار گرفت که در این ۲۲ سال با عنایت ویژه الهی و پشتیبانی مردم سکانداری کشتی انقلاب در اقیانوس متلاطم زمان به شایسته‌ترین وجه ممکن به مرحله عمل در آورده‌اند و با فضل خداوند ادامه خواهد داد.
حبیبی در مورد بزرگداشت روز زن خاطرنشان کرد: تکریم از شخصیت والای زن محدود به یک روز خاص نیست، اما به یقین یک روز ویژه، اقدام صوابی بوده و هست. الگوی زن مسلمان حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها است که در جامعه زنان و غیر مسلمان متدین الگوست. همه ما موظف به تکریم زنان فاطمی در تمام زمان‌ها هستیم.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۸۱۷۳۲۰۰۷۱۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.