دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع):موج بیداری اسلامی از اصل اسلام نشات گرفته است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت که این نهاد بین‌المللی از کلیه برنامه‌های مرتبط با اهل بیت(ع) حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن اختری گفت: اجلاس یک روزه با عنوان «گسترش جهانی دهه غدیر؛ استمرار نقش امامت در بیداری اسلامی» با حضور و سخنرانی حضرات آیات، علماء، مقامات کشوری و لشکری، شخصیت های گرانقدر خارجی از ۲۵ کشور دنیا و صاحب نظران حوزه و دانشگاه برگزار می‌گردد و آنان با حضور خود در باب اهمیت و نقش امامت و ولایت در گسترش و تدوام اسلام عزیز گفت‌وگو می‌کننند.

وی خاطرنشان کرد: اجلاس بین‌المللی دهه غدیر زمینه‏‌ساز جشن‌های بزرگ دهه امامت؛ از عید قربان تا عید غدیر خواهد بود و فرصتی برای هماهنگی مسوولان برگزاری جشن‌های این دهه در داخل و خارج از کشور و تبیین اصل مساله امامت و ولایت و نقش آن در بیداری اسلامی است.

وی گفت: این همایش از سوی ستاد بزرگداشت دهه غدیر با اشراف آیت الله نظری از علمای مازندران و با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) و دانشگاه امام صادق(ع) در محل این دانشگاه به مدت یک روز برگزار می‌شود. سال گذشته نیز این اجلاس در مشهد مقدس برگزار شد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، ستاد بزرگداشت دهه غدیر مازندران، مؤسسه بین‌المللی مطالعات و تحقیقات خاورمیانه تیام و بنیاد بیماری های خاص را از دیگر برگزارکنندگان این اجلاس بزرگ بین‌المللی برشمرد.

وی با بیان این‌که «این نهاد بین‌المللی از کلیه برنامه‌های اهل بیتی حمایت می‌کند» افزود: همکاری خوب و مطلوبی با ستاد برگزاری دهه غدیر برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این برنامه را خواهیم داشت ضمن این‌که گروه‌ها و نهادهای دیگری نیز برای همکاری اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی هم‌چنین با بیان این‌که «خداوند اکمال دین و نعمت خود را نبوت و ولایت قرار داده است» افزود: مساله غدیر در اسلام بسیار مهم و اساسی است به گونه‌ای که ولی فقط از سوی خداوند منصوب می‌شود. خداوند با اعلام ولایت امیرالمومنین(ع) بر سر بندگان خود منت گذاشت همان‌گونه که با ارسال حضرت محمد(ص) این کار را کرد و هرگز خدا زمین را از حجت خود خالی نخواهد گذاشت.

اختری ولایت را تدوام رسالت نبوی و شاخه‌ای از درخت تناور نبوت دانست و افزود: امروز نیز شاهدیم که خداوند با نعمت ولایت فقیه که نایب عام امام زمان(عج) است و امروز در شخصیت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای تجلی یافته است بر سر مردم ایران و همه مسلمانان منت گذاشته و آنان را از نعمت خود بهره‌مند کرده است.

وی افزود: خداوند از گمراهی انسان‌ها با ظهور نعمت ولایت جلوگیری کرد؛ چراکه انسان‌ها همیشه به الگو و راهنمایی برای جلوگیری از گمراهی نیاز دارند.

وی هم‌چنین با بیان این‌که «امروز شاهدیم که موج بیداری اسلامی از اصل اسلام نشات گرفته است» تاکید کرد: اساس اسلام مبتنی بر ولایت است که نعمت الهی خداوند بر عالمیان است.

اختری ابراز امیدواری کرد که برگزاری این اجلاس ابراز ارادت به پیشگاه مولی الموحدین(ع) بوده و زمینه‌ساز همسویی و هماهنگی فعالیت‌های دهه امامت باشد.

ستاد بزرگداشت دهه غدیر تحت اشراف آیت الله عبدالله نظری خادم الشریعه فعالیت می‌کند و همه ساله با کمک‏‌های مردمی و همکاری نهادهای فرهنگی، به گرامیداشت دهه امامت و غدیر (از ۱۰ ذالحجه عید مبارک قربان تا ۲۰ ذالحجه ایام عید سعید غدیر خم) می‌پردازد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.