دختر نوجوان پاکستانی با اتهام ناموسی قربانی اسیدپاشی والدینش شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

2-122.jpg

کمیسیون حقوق بشر پاکستان درپی کشته شدن دختری نوجوان به دست والدینش به وسیله اسید اخطار داد که سالانه در این کشور صدها زن به سبب تعصبات بی‌جا و در نهایت قتل‌های ناموسی جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک زن و شوهر پاکستانی در یک اقدام وحشیانه در روز ۲۹ اکتبر دختر ۱۵ ساله‌شان را بدین سبب که آبروی خانواده‌شان را به خطر انداخته بود، با ریختن اسید به روی قربانی به قتل رساندند. آنها سبب این کار خود را اینگونه تشریح نمودند که قربانی با برانداز نمودن یک پسر غریبه در خیابان حیثیت خانواده‌شان را زیرسوال برده و این کار وی اشتباه بوده است.

مرگ این دختر نوجوان سبب برجسته شدن مساله قتل‌های ناموسی در پاکستان شد. در این کشور زنان بی‌شماری به سبب ازدواج و یا داشتن رابطه با فردی که مورد تایید خانواده‌شان نمی باشد و یا به این خاطر که آبروی خانواده را به خطر انداخته‌اند، به قتل می‌رسند.

مادر قربانی در گفت‌وگو با شبکه بی‌بی‌سی گفت: دخترم به من گفت که با منظور این کار را نکرده است و دیگر این کار را تکرار نخواهد نمود، اما دیگر دیر شده بود چون من اسید را به سمت او پاشیده بودم.

وی مردن دخترش از این طریق را بخشی از سرنوشت او دانست. این پدر و مادر هم اکنون در زندانی در اسلام آباد محبوس می باشند.

براساس آمارهای کمیسیون حقوق بشر پاکستان، سال قبل در این کشور حداقل ۹۴۳ زن در اثر قتل‌های ناموسی کشته شدند که تنها ۲۰ تن از آنها پیش از مرگشان مداوای پزشکی دریافت نمودند. این کمیسیون اعلام نمود که میزان واقعی تلفات ناشی از قتل‌های ناموسی بیش از این است چون در بسیاری از موارد حوادث گزارش تفسیری نشده باقی می‌مانند.

براساس گزارش تفسیری آسوشیتدپرس، کمیسیون حقوق بشر پاکستان در ادامه گزارش تفسیری خود ابراز نگرانی نمود که زنان پاکستان به نام آبرو و یا به سبب شک‌های نابجا به قتل می‌رسند، در حالی که تنها مقابل خواسته‌های خانواده‌هایشان قرار دارند.

همچنین در این گزارش تفسیری آمده است بعضی از این زنان قربانی اختلافات مالی و یا دعواها برسر ارثیه می‌شوند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.