درباره مصرف روغن زیتون هرچه بگوییم کم گفته ایم!معرفی خواص روغن زیتون

گردآوری توسط گروه سلامت ممتازنیوز

درباره مصرف روغن زیتون هرچه بگوییم کم گفته ایم!معرفی خواص روغن زیتون۱٫۰ out of 5 based on 1 review

مصرف روغن زیتون و خواص روغن زیتون

مصرف روغن زیتون همراه با غذا برای جلوگیری از ابتلا به هموروئید (بواسیر) بسیار مفید بوده و موجبات دفع سنگ صفرا و سنگ کلیه را فراهم می‌کند.

دکتر مینو آذرنوش متخصص تغذیه، ضمن‌بیان مطلب فوق اظهار کرد:

زیتون دارای گوگرد، کلسیم، پتاسیم، آهن، منگنز، کلر و مس است.
وی با اشاره به گرم و خشک بودن این میوه عنوان کرد: زیتون حاوی ویتامین‌های A و D بوده و مصرف آن می‌تواند در درمان برخی امراض از قبیل سل مفید واقع شود.
این متخصص در ادامه به خاصیت ضد سم زیتون اشاره و عنوان کرد: به این ترتیب مصرف آن با پاک‌سازی روده‌ها و معده همراه بوده و مانع از ورود سموم به داخل خون می‌شود.

مصرف روغن زیتون و خواص روغن زیتون

دکتر آذرنوش همچنین مصرف زیتون را در شادابی پوست بسیار مؤثر دانست و افزود: یک بررسی نشان داده است استفاده از این میوه به مدت ۱۰ روز و همراه با شستن سر با آب ولرم و صابون بی‌بو می‌تواند باعث جلوگیری از ریزش مو شود. وی در پایان مصرف زیتون را به دلیل داشتن ویتامین A در تقویت بینایی بسیار مؤثر دانست.

متخصصان و کارشناسان علوم تغذیه معتقدند اگر می خواهید مواد مغذی موجود در سبزیجات بهتر جذب بدنتان شود، آنها را در روغن زیتون طبخ کنید.

همچنین متخصصان پزشکی می گویندکه اضافه کردن مقدار متناسبی روغن زیتون به رژیم غذایی می تواند از آسیب های سلولی که مقدمه ایجاد سرطان در افراد است ، جلوگیری کند.
مطالعه روی ۱۸۲مرد اروپایی نشان داده افرادی که روزانه ۲۵ میلی لیتر (سی سی ) روغن زیتون مصرف می کنند سطح کمتری از ماده آسیب رساننده به سلول های زنده در بدن خود دارند.یک تیم پزشکی دانمارکی که این تحقیق را انجام داده معتقد است که شمار برخی سرطان ها در شما اروپا – که مصرف روغن زیتون در آن ماطق بسیار کم است ،

مصرف روغن زیتون و خواص روغن زیتون

بسیاربیشتر از جنوب اروپا است که در رژیم غذایی اکثر مردم آن مناطق روغن زیتون وجود دارد.محققان دانشگاه کپنهاگن دانمارک ۱۸۲ مرد بین ۲۰تا ۶۰ سال از ۵ کشور اروپایی را مورد بررسی قرار دادند، سپس به رژیم غذایی این افراد طی دو هفته روزانه ۳۰ سی سی روغن زیتون اضافه کردند در نهایت پس از این دو هفته سطح ماده “OXodG8” ماده آسیب زننده به سلول های بدن – سنجیده و با زمان قبل از مصرف روغن زیتون در آنها مقایسه گردید.

نتایج این آزمایش نشان داد افرادی که به طور منظم روغن زیتون مصرف کردند ، ۱۳ درصد کاهش این ماده را در بدن داشتند. جالب اینکه در آغاز این مطالعه هم مردم کشورهای شمال اروپا سطح بالاتری از این ماده را در خون خود داشتند. روغن زیتون غنی از ترکیباتی است که آنها را ” فنل” می نامیم، این مواد می توانند اثرات اکسیدانی “OXodG8” را خنثی کنند واز این راه مانع ابتلا افراد به سرطان شوند.

گردآوری:مجله اینترنتی ممتاز

نظر تان را در مورد این مطلب در پایین صفحه در بخش نظرات بنویسید  

+ ۱

مخالفم + ۰


تغذیه سالم Rss
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.