درجه استاد ممتازی دانشگاه امام حسین (ع) به شهید تهرانی مقدم اعطا شد

وزیر علوم گفت: شهادت انتخابی آگاهانه درراه تحقق آرمانهای الهی است که از یک شناخت عمیق نشات می‌گیرد، از مسیر عقل و منطق می گذرد و ازضمیر قلب و دل بر می‌خیزد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، در همایش بزرگداشت روز معلم و استاد و هفته عقیدتی- سیاسی که با حضور دکتر کامران دانشجو ، وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد ، درجه استاد ممتازی شهید حسن تهرانی مقدم به همسر این شهید اهدا شد. 

بنابراین گزارش، در این مراسم که سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران ، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی مشاور عالی فرمانده کل قوا، سردار سرتیپ حسین ظریف منش رییس دانشگاه جامع امام حسین(ع) و دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز حضور داشتند ، دکتر دانشجو در سخنانی با تاکید بر اینکه بومی سازی دانشگاه ها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است ، بومی سازی را حرکت دانشگاه ها در مرزهای دانش و جاری کردن آموزهای دینی و احکام الهی درمحیط دانشگاه ها تعریف کرد.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید استاد مطهری و شهدای جهاد علمی بویژه شهید حسن تهرانی مقدم گفت: شهادت به این خاطر در نگاه ما امری قدسی و ارزشمند است که از فرهنگ عاشورا ریشه گرفته و در مسیر نهضت انبیاء و جاری کردن احکام الهی است.
 
وزیر علوم در ادامه تاکید کرد: شهادت انتخابی آگاهانه درراه تحقق آرمانهای الهی است که از یک شناخت عمیق نشات می‌گیرد، از مسیر عقل و منطق می گذرد و ازضمیر قلب و دل بر می‌خیزد.

همچنین در پایان این مراسم از جمعی از اساتید نمونه دانشگاه جامع امام حسین (ع) در رشته‌های مختلف تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است شهید تهرانی مقدم بنیانگذار یگان توپخانه و موشکی سپاه در ۲۱ آبان ۱۳۹۰ در انفجار زاغه مهمات در ملارد کرج به شهادت رسید.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.