درخواست غرب از بحرین برای انجام اصلاحات بیشتر

جهان > خاورمیانه
کشورهای غربی به رهبری آمریکا بحرین را به انجام اصلاحات بیشتر در زمینه حقوق بشر و تحقیق در خصوص جنایت‌هایی که نیروهای امنیتی در جریان اعتراض‌های مخالفان صورت داده‌اند، فراخواندند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل از اقدامات کشورش دفاع کرد و گفت: بحرین اصلاحاتی بی‌‌نظیر صورت خواهد داد و از هرگونه آزادی بیان مسالمت آمیز استقبال می‌کند.

این در حالیست که آمریکا بحرین را به اصلاح سیستم امنیتی، پلیس و نیز اعطای آزادی‌های بیشتر به اتحادیه‌های کارگری و لغو اتهامات جنایی علیه فعالان سیاسی فراخواند.

مایکل بوزنر، معاون هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا در امور دموکراسی و حقوق بشر اظهار داشت: در حالی که رسانه‌های دولتی بحرین از پیشرفت‌های اولیه در زمینه مجازات عاملان حمله به معترضان صحبت می‌کنند اما همچنان بحرین نیازمند تلاش بیشتر است. وی گفت: بحرین بر سر یک دو راهی قرار گرفته و باید موضعی شجاعانه اتخاذ کند.

بوزنر ادامه داد: بعد از ده ماه از انتشار گزارش کمیته مستقل حقیقت یاب بحرین ما همچنان نسبت به عدم اجرای تعهدات از سوی دولت این کشور نگرانیم. به نظر ما اجری اصلاحات زمینه را برای مذاکرات ملی فراهم می‌کند.

این در حالیست که انگلیس و اتریش نیز اصلاحات بیشتر از بحرین را خواستار شدند.

همچنین هیات عربستان در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد: دولت منامه تلاش می‌کند هیات‌های حقوق بشری را فعال و توصیه‌های کمیته مستقل را اجرا کند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.