درخواست کارشناس حقوق بشر سازمان ملل برای رسیدگی iبه دلایل از سرگیری تنش‌ها در میانمار

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

ap-2.jpeg

پژوهشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر میانمار در پی آغاز مجدد خشونت‌های مرگبار میان قبایل بودایی و مسلمان در میانمار از دولت این کشور خواست تا دلایل واقعی و اصلی بروز این مناقشات را کشف و iبه آن رسیدگی نمایند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، توماس اوجی آکوینیتانا ضمن ارائه گزارش تفسیری کاری خود iبه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «دولت میانمار و همه کسانی که نگران این وضعیت می باشند باید مانع از ادامه خشونت‌ها شوند و تنش‌ها میان دو قبیله را کاهش دهند.»

وی در ادامه بیان نمود که لازمه پایان این خشونت‌ها، بررسی ملل اصلی اختلافات است و برای این کار دولت ادامه باید رفتارهای نژاد پرستانه خود علیه اقلیت قبیله روهینجا را پایان دهد.

براساس گزارش تفسیری انتشار یافته از سوی دفتر کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل، خشونت‌های بودایی‌ها علیه اقلیت مسلمان برمه سبب ده‌ها کشته و بی‌خانمان شدن هزاران تن و بیش از ۸۵۰ مورد بازداشت شده است.

همچنین بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل از مقامات میانمار خواست تا اقدامات جدی برای پایان دادن iبه این بی‌قانونی‌ها را در دستور کار قرار دهند.

پژوهشگر ویژه سازمان ملل در ادامه تاکید نمود که حقوق بشر باید در راس روند اصلاحات و میانمار قرار گیرد و دولت باید از جان مردمش حفاظت کند.

وی در ادامه آزادی باقی زندانیان سیاسی در برمه و حمایت از آنها پس از بازگشت iبه جامعه را خواستار شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.