درس ادب به مسافر نژادپرست




جام جم آنلاین: یک زن ۵۰ ساله سفیدپوست پس از ورود به هواپیما وقتی به صندلی اش رسید مشاهده کرد که مسافر بغل دستی اش یک مرد سیاهپوست است.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از جپیک، زن سفیدپوست که به طور مشهود خشمگین شده بود یکی از مهمانداران را احضار کرد.
مهماندار پرسید: خانم چه مشکلی وجود دارد؟
زن گفت: مگر نمی بینید؟ به من یک صندلی در کنار یک مرد سیاهپوست داده شده است، من نمی توانم اینجا در کنار او بنشینم ،شما باید جای مرا عوض کنید.
مهماندار پاسخ داد: خانم خواهش می کنم آرامش خود را حفظ کنید. متاسفانه تمام صندلی ها اشغال هستند، با این حال می روم ببینم آیا جای خالی داریم یا خیر .
چند دقیقه بعد مهماندار بازگشت و قبل از اینکه زن حرفی بزند، گفت: خانم همان طور که به شما گفتم در کلاس توریستی جای خالی نداریم. من با خلبان صحبت کردم و او هم این مساله را تایید کرد. اما در فرست کلاس چند صندلی خالی داریم.
و باز پیش از اینکه زن سخن بگوید، مهماندار افزود: خب، با اینکه در شرکت ما رسم نیست که یک مسافر کلاس توریستی را به فرست کلاس منتقل کنیم ، با این حال با توجه به شرایط ، سرخلبان معتقد است این یک رسوایی خواهد بود که مسافران در کنار شخصی تا این اندازه دوست نداشتنی بنشینند.
آنگاه مهماندار رو به مرد سیاهپوست کرد و گفت: آقا خواهش می کنم کیف خودتان را بردارید ، ما یک صندلی در فرست کلاس به شما اختصاص داده ایم.
تمام مسافران نزدیک به آنها که از آغاز شاهد این صحنه بوده و حیرت کرده بودند شروع به دست زدن کردند و سپس به احترام مهماندار و مرد سیاهپوست که در تمام این مدت خونسردی اش را حفظ کرده بود از جای خود برخاستند.
مهم نیست که این واقعه در چه کشوری و در هواپیمای چه شرکت هوایی رخ داده است، مهم نتیجه آن است. مترجم: بهرام افتخاری.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.