دریچه‌ای رو به جهان

جام جم آنلاین: در حالی که فضای گسترده و رقابتی امروز، صاحبان رسانه‌های جمعی را بر لبه برنده تیغ تنوع سلیقه‌ها و دشواری انتخاب‌ها قرار داده است، تاسیس شبکه‌ای عرب‌زبان از ایران با ماموریت پخش فیلم و سریال‌های ایرانی، عرصه را برای رقبای سنتی ایران در حوزه جهان عرب تنگ کرد.

به این ترتیب شبکه آی‌فیلم در تاریخ ۲۷ تیر ۱۳۸۹ کار خود را آغاز و رسالت خود را ارائه تجربه جدیدی بر پایه رعایت اخلاق و ارزش و فضیلت‌های انسانی از طریق تولید و پخش برنامه و فیلم و سریال‌های متنوع اعلام کرد.

آی‌فیلم، داستان‌هایی اجتماعی و خانوادگی را در قالب سریال‌های متنوع ایرانی که از دایره شمول و فراگیری بالا برخوردار بوده یا تماشای آنها برای مخاطب عرب‌زبان، موجد آشنایی با ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی و حتی تاریخی ایرانی از زاویه نگاه ایرانی است، انتخاب، دوبله و پخش می‌کند.

دو وجه ممیزه این آثار نمایشی را ساختار فیلمسازی قوی و مضمون پاک سریال‌های ایرانی به ارمغان آورده است.

حالا آی‌فیلم همه گروه‌ها را در جوامع عربی مخاطب خود قرار داده و جایگاهی والا میان شبکه‌های خانوادگی دیگر پیدا کرده، به نحوی که با عنوان «شبکه نمایش برای خانواده» از طرف بینندگان نام گرفته است.

شبکه‌ آی‌فیلم دریچه‌ای است فرهنگی، هنری و اجتماعی که از ایران‌زمین گشوده شده و تلاش می‌کند روابط عمیق انسانی و تجربیات مشترک فرهنگی، اجتماعی و… را با مردمان کشورهای عربی به اشتراک گذارد.

پخش برنامه‌های شبکه آی‌فیلم به صورت شبانه‌روزی است. بخش اصلی جدول پخش این شبکه در یک بازه زمانی هشت ساعته را بسته عصرگاهی آن شامل می‌شود و علاوه بر آن در دو بازه زمانی هشت ساعته در روز بعد نیز این برنامه‌ها که شامل شش سریال با مضامین متفاوت دینی، تاریخی، خانوادگی، کمدی و همچنین فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و برنامه‌های متنوع است، تکرار می‌شود.

در کنار برنامه‌های متنوع، برنامه‌های خاص هنری که بخشی از آنها شامل پشت صحنه فیلم و سریال‌هاست از اولویت‌های تولیدی در این شبکه به شمار می‌رود تا از این طریق پل ارتباطی و تعاملی با بینندگان توسعه یابد.

آی‌فیلم از اوایل اردیبهشت امسال، پخش فارسی خود را هم شروع کرد و به این ترتیب بخشی از مخاطبان شبکه‌های داخلی صدا و سیما را نیز زیر چتر خود گرفت. (جام جم – ضمیمه قاب کوچک)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.