دزد طلاها، برادر زن صاحبخانه بود

۲ مرد و یک زن به اتهام سرقت طلاهای ۶۰ میلیون تومانی یک خانواده از سوی پلیس پایگاه نهم آگاهی تهران دستگیر شدند و در تحقیقات معلوم شد یکی از متهمان علاوه بر این طلاها، یک گاوصندوق را نیز با طلاهایش دزدیده است.
چندی پیش مردی با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران از سرقت ۶۰ میلیون طلای موجود در گاوصندوق خانه‌ا‌ش خبر داد و گفت: روز حادثه من و خانواده‌ام پس از بازگشت از مهمانی متوجه شدیم طلای موجود در گاوصندوق خانه‌مان به سرقت رفته است. یک هفته پیش از سرقت طلاها، برادر همسرم همراه زنش مهمان ما بودند و در اتاقی که گاوصندوق طلا‌ها در آن بود، استراحت می‌کردند به همین خاطر، به آنها مشکوکم.

در پی اظهارات مرد شاکی، زوج مهمان بازداشت و به پلیس آگاهی منتقل شدند. این زوج در بازجویی گفتند مرد شاکی به دلیل اختلاف با ما، درصدد انتقام گیری است. در حالی که ما روز حادثه در خانه یکی دیگر از اقواممان مهمان بودیم. در ادامه با توجه به این‌که مدارکی دال بر گناهکاری این زوج به دست نیامد، آنها به طور موقت آزاد شدند.

 

ردپای زوج جوان در فروش طلای دزدی

این در حالی بود که آنها همچنان در مظان اتهام پلیس بودند. تحقیق در این باره ادامه داشت تا این که ماموران اطلاع یافتند زوج جوان هنگام فروش مقادیری طلا در یک طلافروشی دیده شده‌اند. با اطلاعات به دست آمده، صاحب طلافروشی به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران انتقال یافت و در بازجویی از مسروقه بودن طلا‌ها اظهار بی‌اطلاعی کرد. وقتی ماموران مشخصات طلاهای مسروقه را در اختیار طلافروش قرار دادند، او گفت بخشی از طلاها با همان طلاهایی که زوج جوان برای فروش آورده بودند، مطابقت دارد و اعتراف کرد طلاهای دزدی را از آنها خریده است. به این ترتیب روز‌های پایانی هفته گذشته زوج جوان بازداشت شدند و به دزدیدن طلاها اعتراف و عنوان کردند در اجرای نقشه سرقت طلاها، مردی به نام سجاد نیز با آنها همدست بوده است.

 

اعتراف به سرقت از خانه خواهر

مرد متهم در اظهاراتش گفت: با توجه به وضع مالی خانواده خواهرم، درصدد بودم با دزدیدن طلاهایشان به زندگی‌ام سر و سامان دهم. بنابراین موضوع را با یکی از دوستانم در میان گذاشتم و چند روزی من و همسرم مهمان خانه خواهرم بودیم و سپس به خانه یکی از اقوام رفتیم. با اطلاع از این‌که خانواده خواهرم به مهمانی رفته‌اند، من و دوستم با کلید یدکی وارد خانه شده و طلاها را دزدیده و متواری شدیم. طلاها را تقسیم کردیم و هر دو اموال دزدی را در یک طلافروشی فروختیم. همسرم فقط در فروش طلا‌ها همکاری کرد.

در پی اظهارات این متهم، همسرش نیز گفته‌های او را تایید و عنوان کرد در اجرای سرقت نقشی نداشته است. در ادامه تحقیقات، سجاد دیگر متهم پرونده نیز ۲ روز پیش دستگیر شد.

 

اعتراف به ۲ دزدی

این متهم با اعتراف به دزدی و فروش طلاها، در ادامه تحقیقات به سرقت دیگری نیز اشاره و عنوان کرد با همدستی ۳ نفر از خانه یک مرد دیگر هم گاوصندوق طلا دزدیده‌اند. متهم با اشاره به نحوه این سرقت گفت: یکی از دوستانم که از وضع مالی مالباخته اطلاع داشت، آدرس خانه او را در اختیارمان قرار داد. ما هم شب حادثه با اطمینان از این که آنها به مهمانی رفته‌اند، وارد خانه شدیم. هرچه تلاش کردیم، نتوانستیم در گاوصندوق را باز کنیم، به همین دلیل ۴ نفری آن را با خود بردیم. پس از چند ساعت تلاش موفق به باز کردن در آن نشدیم و با پرداخت ۳۰۰ هزار تومان به یک کلیدساز، او در گاوصندوق را باز کرد.

محتویات گاوصندوق شامل پول، طلا، ادکلن و ساعت‌مچی به ارزش ۳۰ میلیون تومان و تعدادی چک بود.

متهم اضافه کرد: اموال دزدی را میان یکدیگر تقسیم کردیم. من دستگیر شدم و ۳ همدست دیگرم متواری شده‌اند. بنابراین گزارش، متهمان با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برند. تحقیقات تکمیلی از آنها برای مشخص شدن دیگر جرایمشان و دستگیری متهمان فراری ادامه دارد. 

۴۷۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.