دستور وزیر بهداشت برای پیگیری وضعیت دانشجوی بستری در بیمارستان سینا

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

 خبرگزاری آریا-وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تاریخ ۸ آبان ماه به روسای مراکز حراست و روابط عمومی دستور داد وضعیت دانشجوی بستری (ماریه جعفری) در بیمارستان سینا را پیگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری آریا، سید حسن هاشمی در این دسور به دکتر شریعتی و دکتر زارع نژاد ابلاغ کرد اقدامات انجام شده در خصوص بیمار خانم ماریه جعفری، ۳۳ ساله دانشجوی دانشگاه تهران را در مدت بستری وی بررسی و اعلام کنند.

بنا بر این گزارش این دستور در حاشیۀ گزارش دکتر غلامرضا پورمند رییس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی سینا به وزیر بهداشت در خصوص وضعیت این بیمار صادر شده است.

گزارشپورمند به وزیر بهداشت به این شرح است:

به دنبال حادثۀ تصادف اتوبوس سرویس خوابگاه دانشگاه تهران در تاریخ ۲ مهرماه، خانم ماریه جعفری دانشجوی این دانشگاه دچار آسیب دیدگی شدید اندام تحتانی چپ و کوفتگی وسیع در پوست و عضلات و بافت های نرم ران، زانو و ساق پا و شکستگی در استخوان های مچ و کف پا شده است. بیمار در طول بستری دچار تشدید علائم و عفونت بافت های نرم و آسیب دیدگی سراسری پوست، ران، زانو، ساق، مچ و کف پشت پا شده و توسط سرویس ارتوپدی بیمارستان به اتاق عمل منتقل و تحت عمل جراحی برداشت بافت های ضایعه دیده و عفونی و شستشو قرار گرفته است. بیمار برای بهبود تاکنون ۷ بار به اتاق عمل منتقل شده و در آخر گرافت پوستی از پای مقابل برداشته و در ناحیه ضایعه دیده پوستی وی پیوند شده است. ایشان در حال حاضر در بخش VIP بیمارستان سینا بستری و تحت مراقبت است. حالی عمومی بیمار رضایت بخش است ولی به سبب اعمال جراحی متعدد دچار کم خونی بوده که در چند نوبت تزریق خون به وی انجام شده است.

لازم به ذکر است در حال حاضر تمام شاخص های کلیوی نرمال، اشتها و تغذیه بیمار طبیعی و از نظر گوارش، قلب، ریه و عفونی مورد مشاوره قرار گرفته که ارگان های مرتبط وضعیتی قابل قبول دارند. لذا با عنایت به وسعت ضایعه و از بین رفتن نسوج و آسیب دیدگی پوست نیاز به انجام عمل جراحی گرافت پوستی دارد.

همچنین در تاریخ ۹ آبان ماه از بیمار توسط مسئولان بیمارستان عیادت به عمل آمد که همراهان بیمار از روند ارائه خدمات درمانی صورت گرفته توسط پزشکان معالج و کادر پرستاری اظهار رضایت کامل کردند.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.