دستگیری عامل‌سرقت از حساب‌های بانکی

سیدخلیل سجادپور – تعمیرکار گوشی های تلفن همراه که با به دست آوردن رمز عبور و شماره حساب بانکی شهروندان، اقدام به سرقت از حساب های بانکی آنان می کرد با تلاش کارآگاهان پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش بی باک به نقل از خراسان، چند روز قبل زنی با مراجعه به کارآگاهان پلیس فتای خراسان رضوی گفت: مبلغ ۶ میلیون ریال از حساب بانکی ام توسط فرد ناشناسی برداشت شده و با مبلغ مذکور کارت شارژ تلفن همراه خریداری شده است. به دنبال اعلام این شکایت، گروهی از کارآگاهان، با دستورات ویژه سرهنگ محسن عرفانی (رئیس پلیس فتای خراسان رضوی) مأمور رسیدگی به این پرونده شدند.

کارآگاهان در اولین مرحله از اقدامات پلیسی خود دریافتند که مبلغ مذکور از طریق تلفن همراه (همراه بانک) از حساب شاکیه برداشت شده است؛ بنابراین آنان با استفاده از شگردهای تخصصی موفق شدند شماره تلفن همراه مذکور را به دست آورند و مالک گوشی را دستگیر کنند.

در بررسی های پلیسی مشخص شد این فرد مدتی قبل گوشی و سیم کارت تلفن خود را برای انجام برخی تعمیرات و نصب نرم افزار همراه بانک، در اختیار متصدی یک فروشگاه غیرمجاز تلفن همراه قرار داده است.

با به دست آمدن این سرنخ، کارآگاهان پلیس فتا متصدی این واحد صنفی غیرمجاز را مورد بازجویی قرار دادند. تحقیقات آنان مشخص کرد: متصدی واحد فروش و خدمات تلفن همراه با به دست آوردن شماره حساب و رمز عبور کسانی که برای نصب نرم افزار همراه بانک به وی مراجعه می کردند و با استفاده از تلفن همراه و سیم کارت مشتریان دیگر اقدام به برداشت از حساب های شهروندان می کرد.

بنابراین گزارش؛ متصدی مذکور در حالی با شیوه ای پیچیده اقدام به سرقت از حساب های بانکی می کرد که حتی تصور نمی کرد اعمال مجرمانه او لو برود.متهم این پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

گزارش دیگری از دستگیری یک هکر نیز حاکی است: مسئول یک سایت با مراجعه به مأموران پلیس فتا از نفوذ غیرمجاز و هک سایت خود توسط فرد یا افراد ناشناس خبر داد. به دنبال دریافت این خبر، بلافاصله اقدامات پلیسی مأموران انتظامی با استفاده از امکانات جدید و فناوری های دیجیتال در این باره آغاز شد.

آنان با بهره گیری از شیوه های تخصصی و پلیسی اقدام به ردیابی پلکانی متهم کردند و پس از شناسایی هکر مذکور، او را در یک عملیات غافلگیر کننده در حالی به دام انداختند که متهم با استفاده از فیلترشکن و تغییرات متعدد IP خود اطمینان داشت که مورد شناسایی پلیس قرار نمی گیرد. متهم این پرونده نیز تحویل مراجع قضایی شد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.